سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Live Traffic Feed
اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، موضوعی است که هم‌اکنون به چالشی بزرگ میان دولت و مجلس تبدیل شده است.

به گزارش «تابناک»، در حالی که دولت، بر اجرای فاز دوم به هر شکل ممکن پافشاری دارد، اکثریت مجلس مخالف اجرای آن هستند، به گونه‌ای که مجلس مجبور به تصویب قانونی شد تا مانع عملی شدن اجرای فاز دوم هدفمندی در سال جاری شود.

بنا بر این گزارش، مصباحی مقدم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در همایش فرصت‌ها و چالش‌های کسب‌ و کار در تجارت انرژی الکتریکی در مصاحبه با یکی از رسانه‌ها گفته بود: فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها، باید هنگامی اجرا شود که تورم شیب نزولی دارد؛ بنابراین، اجرای فاز دوم در شرایط کنونی، آثار ناگواری در جامعه بر جای می‌گذارد.

با این حال، برخی از نمایندگان نیز با نظر دولت موافقند و بر این باورند که باید قانون هدفمندی کامل اجرا شود.

در این باره، ارسلان فتحی‌پور رئیس کمیسون اقتصادی مجلس گفت: باید میان قوای سه‌گانه کشور تعامل خوبی برقرار باشد و همدلی ایجاد شود و تأکیدات رهبر انقلاب هم بر همین موضوع است. نباید قانون هدفمندی یارانه‌ها متوقف شود. این قانونی است که آرزوی دیرینه همه مسئولان و دلسوزان نظام بوده و اگر امروز تنها بحث بنزین را در نظر بگیریم، بهای آن در مقایسه با بهای دلار، حتی کمتر از زمان آغاز اجرای هدفمندی است.

فتحی‌پور تأکید کرد: اصلاح قیمت‌ها ضروری است؛ اما نباید با شیب تند باشد. باید وضعیت زندگی مردم لحاظ شده و مورد توجه دولت و مجلس باشد.

وی گفت: ما موافق اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها هستیم. البته مجلس و دولت باید در کنار هم باشند و کار کار‌شناسی انجام دهند؛ بنابراین، نشست‌های مشترک دولت و مجلس ادامه خواهد داشت و سرانجام به نتیجه مطلوب خواهد رسید.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این که آیا دولت تا سه ماه می‌تواند قانون را آن گونه که باید اجرا کند، گفت: دولت باید وضعیت زندگی مردم را مورد توجه قرار دهد. با توجه به گرانی موجود در کشور و مشکلات قشرهای مردمی، این موضوع حیاتی است و باید در این باره چاره‌اندیشی کرد. اگر امروز قیمت حامل‌های انرژی اصلاح نشود، شاهد افزایش مصرف و در نتیجه نیازمند واردات به ویژه واردات بنزین خواهیم بود؛ آن هم در حالی که مشکلات ارزی داریم و ارزی برای واردات نیست. از سوی دیگر، می‌خواهیم بودجه را بدون نفت هم بنویسیم.

فتحی‌پور درباره تأثیر اجرای فاز دوم هدفمندی بر نرخ تورم و احتمال افزایش دوباره قیمت‌ها گفت: باید اوضاع را مدیریت کرد. در شرایط کنونی تورم هست و قیمت‌ها افزایش یافته؛ بنابراین، باید برای تأمین کالاهای اساسی در نشست‌های مشترک دولت و مجلس، چاره‌جویی کنیم، ولی نباید هدفمندی یارانه‌ها به هیچ عنوان متوقف شود.
 
نماینده مردم کلیبر با اشاره به اجرای ناقص مرحله نخست هدفمندی و حمایت نشدن از تولید در این مدت گفت: قانون باید اجرا شود و به پیش برود. این بار باید برای حمایت از تولید و تأمین کالاهای اساسی کمک کرد. نباید در اجرای هدفمندی عقب‌نشینی کنیم و این کار با مدیریت و با کار کار‌شناسی بین دولت و مجلس اتفاق می‌افتد.

حال باید دید پس از سخنرانی رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی، چه اتفاقی رخ داده که نمایندگان را وادار به چنین چرخشی کرده است؛ شاید این تغییر موضع نمایندگان و برخی چهره‌های شاخص اقتصادی مجلس، مربوط به نشست‌های متعددی باشد که نمایندگان پیش از حضور احمدی‌نژاد، میهمانان آن بودند.

گویا دولت توانسته به هدف خود برسد و یا دست‌کم نزدیک شده باشد! این در حالی است که آمار‌ها نشان می‌دهد، هرگاه دولت اراده‌ای بر انجام کاری داشته، تحت هر شرایطی موفق به انجام آن کار شده است.

به گفته اقتصاددانان، اجرای فاز دوم هدفمندی نه تنها مشکلی را حل نخواهد کرد، بلکه باعث افزاش نقدینگی و به دنبال آن، افزایش تورم و فشار دوچندان بر مردم خواهد شد، و اگر چاره‌ای اندیشیده نشود، صدمات جبران ناپذیری بر کشور وارد خواهد کرد.

[ شنبه 91/11/7 ] [ 6:51 عصر ] [ محمد مهدی فغانی ]

قالیباف

 

محمدباقر قالیباف، (زاده? 1 شهریور 1340 در طرقبه، مشهدسیاستمدار اهل ایران است و هم‌اکنون شهردار تهران است. او دارای مدرک دکتری در رشته? جغرافیای سیاسی از دانشگاه تربیت مدرس و فرمانده? سابق نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است که در تاریخ 13 شهریور 1384 پس از آن که در انتخابات ریاست رای کافی نیاورد از سوی شورای شهر تهران به عنوان شهردار این شهر انتخاب شد و در اردیبهشت 1386 به وسیله شورای جدید برای 4 سال دیگر در مقام خود ابقا شد.

او در سن 22 سالگی فرمانده لشکر پنج نصر خراسان در جنگ ایران و عراق بود. او که دوره خلبانی هواپیمای ایرباس را گذرانده‌است، در سال 1373 فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء شد و 1376 به فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منصوب شد و در سال 1379 به فرماندهی نیروی انتظامی منصوب شد.[2] او گاهی اوقات خلبانی برخی هواپیماهای مسافربری را بر عهده می‌گیرد.[3]

او در سال 1383 به حکم رییس جمهور وقت محمد خاتمی رئیس و نماینده رییس جمهور در ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز شد؛ اگرچه پیش از آن از امضاءکنندگان نامه تهدیدآمیز جمعی از فرماندهان نظامی سپاه به محمد خاتمی بود.[4]

او پیش از آن که به مقام شهرداری تهران برسد در نهمین انتخابات ریاست جمهوری شرکت کرد ولی رای کافی نیاورد.

وی هم اکنون افزون بر شهرداری تهران به عنوان عضو هیات علمی و استادیار گروه جغرافیای انسانی دانشکده? جغرافیا دانشگاه تهران به تدریس مشغول است.[5]

 

 


[ جمعه 91/11/6 ] [ 1:23 صبح ] [ محمد مهدی فغانی ]

 

بسیاری از روزنامه‌های امروز، سخنان و اعتراضات نمایندگان مجلس به ناآگاهی خود از محتوای جلسات دولت و بخشی از مجلس را مورد اشاره قرار داده‌اند. این در حالی است که خبرهای درز کرده از این جلسات ادعا دارد که دو طرف به دنبال مدیریت بهتر اقتصاد کشور در سایه تعامل طرفین هستند.

احمدی‌نژادی جدید در راه است

در میان اخبار انتخاباتی امروز، مطلب روزنامه قانون نزدیک به مصطفی پورمحمدی، جلب توجه می‌کند که در مطلبی با نام «احمدی‌نژادی جدید در راه است»، از نسخه‌ ارائه شده توسط اصولگرایان حامی دولت خبر داده که بنا بر آن، حسینیان از نمایندگان این طیف گفته است: «باید به گفتمان 84 بازگشت، چرا که چاره‌ای جز بازگشت به این گفتمان وجود ندارد اما باید این گفتمان را به تکامل رساند و آن را با نیروهای اصیل‌تر، اصیل کرد».

جدای از این اعلام مواضع کلی، برداشت مصداقی آقاتهرانی قابل تأمل است که گفته: «اگر دولت واقعاً کسی را معرفی کند که اصلح و از همه بهتر باشد، دلیل ندارد که مخالفت کنیم. دولت و غیر دولت ندارد، ولی یک نفر هم هست که هیچ کسی او را نمی‌شناسد، ولی بیننا و بین ا... از همه بهتر است. حالا چون دولت نگفته است او را کنار بگذاریم؟ چون در ائتلاف نیست بگوییم نه؟ می‌توانیم؟ این‌ها بازی نیست؟ پس دلیلی ندارد که ما با کسی یا چیزی ببندیم. تا حالا هم نبسته‌ایم و در آینده هم نمی‌بندیم».

جدای از اعلام موضع فوق، روزنامه‌ها سخنان حسن روحانی را نقل کرده‌اند که انتخابات آتی ریاست‌جمهوری را چند قطبی و مهم‌ترین مسائل کشور را اقتصاد و سیاست خارجی دانسته است.

روزنامه رسالت نیز ضمن نقل سخن محسن رضایی که «تحریم‏‌ها همه‏ دلایل گرانی نیست سوء‏مدیریت نیز مؤثر است» به سخنان طلایی نیک اشاره کرده است که «ائتلاف سه گانه باید سه رویکرد اصلی را برای موفقیت خود درایجاد وحدت و پیروزی در انتخابات سال آینده پیش رو قرار دهد، افزود: حداکثر سازی ائتلاف، ظرفیت سازی مدیریتی و ارائه برنامه کارآمد سه عامل اساسی در موفقیت ائتلاف سه گانه اصولگرایان خواهد بود.» خبر تکذیب پیوستن لاریجانی به 2+1 نیز از سودان به ایران رسیده است.

مواضع انتخاباتی عارف نیز مورد اشاره بسیاری از روزنامه‌ها قرار گرفته است. معاون اول دولت هشتم گفته که هنوز تصمیم قطعی برای شرکت در انتخابات نگرفته است و خود را امیرکبیر ندانسته است. وی از سرخوردگی نخبگان از وضعیت کشور گفته و این که مشکل اصلاح‌طلبان را دیر تصمیم گرفتن و مشکل فعلی کشور را اقتصاد و مدیریت بیمار دانسته است.

از سعید رفت و برگشت تا سه صفر به نفع کارگران!

روزنامه‌ها با تیتر‌ها و عناوین گوناگون به موضوع باقی ماندن مرتضوی در رأس تأمین اجتماعی پرداخته‌اند.

وطن امروز به وی لقب «سعید رفت و برگشت داده» و روزنامه نیز در تیتری ورزشی سیاسی! ابقای وی را پیروزی سه بر صفر کارگران دانسته است.

جوان رفتار دولت را «قانون‌شکنی قانون‌دانان برای ابقای مرتضوی» دانسته و کیهان از جمله روزنامه‌هایی است که از تیتر «مرتضوی جانشین مرتضوی شد» استفاده کرده است. تهران امروز نیز با یادداشتی با نام «این چه بوالعجبی است» به مسأله پرداخته و جدول زیر را در شرح همه ماجرا تاکنون ارائه کرده است.

 


[ جمعه 91/11/6 ] [ 1:14 صبح ] [ محمد مهدی فغانی ]

مرتضوی

سعید مرتضوی، دیگر یک نام نیست، سعید مرتضوی یک اصطلاح است؛ اصطلاحی که در آینده دلالت برای بی ثمر بودن یک کار و درگیری سه قوه اجرایی، قضایی و قانونگذاری یک کشور در یک کار بی‌حاصل می‌کند!

به گزارش «تابناک»، از هنگامی که سعید مرتضوی از قوه قضائیه منفصل شد و رئیس دولت به وی پست مبارزه با قاچاق کالا را پیشنهاد کرد تا به امروز، بخشی از کار قوه قضائیه و مجلس و دولت به «این یک نفر» اختصاص یافته است و گویی، این دل‌مشغولی نهادهای اصلی کشور در قضیه سعید مرتضوی پایانی ندارد!

درست در روزی که هیأت دولت در حال تصویب مصوبه برای دور زدن قانون و ابقای «این یک نفر» در سمت سابقش بود، نزدیک دو هزار نفر از کارکنان شرکت کشت و صنعت خوزستان در مقابل نهاد ریاست جمهوری تجمع کرده بودند تا صدای خود را به گوش دولتیان برسانند. لازم به گفتن نیست که صدای آن دو هزار نفر شنیده نشد و اما اتفاقا برای «این یک نفر» مصوبه‌ای تصویب و بخشی از مسئولیت‌های یک وزیر به دیگری داده شد تا «این یک نفر» همچنان بماند. آن دو هزار نفر شاید نمی‌دانستند که یک نفر نمی‌خواهد صدای آنان شنیده شود.

دولت اگر وقت هیأت دولت را می‌گیرد تا مصوبه برای ابقای «این یک نفر» بگذارد، اگر وظایف یک وزیر را دستکاری می‌کند تا کسی که او را دوباره منصوب می‌کند در مقابل مجلس پاسخگو نباشد و اگر حرف دو هزار نفر انسان محروم از حقوق را نمی‌شنود، تعارف ندارد و کارش را انجام می‌دهد. حال اگر منفعت ملت هم از میان رفت چه باک! سر ساقی سلامت! دولت پذیرفته که امورات «این یک نفر» بر بقیه ارجحیت دارد و اگر مملکت هم تعطیل شد، «این یک نفر» باشد! طبیعتا نمی‌توان دولت را از خواب بیدار کرد، چون خود را به خواب زده است!

اما بحث اصلی به قوه قضائیه و مجلس است که تعارف دارند با خودشان و دیگران و وقت و انرژی خود را اتفاقا صرف «این یک نفر» کرده‌اند. مجلس بار‌ها درگیر مسأله «این یک نفر» شده است. گاهی چنان وقت مجلس و کارهای اساسی مملکت را به «این یک نفر» و استیضاح یک وزیر به خاطر وی اختصاص دادند که مردم باورشان شد، مجلس می‌خواهد برای رسیدن به کارهای اساسی مردم، موضوع «این یک نفر» را فیصله دهد، اما پس از روز‌ها و ماه‌ها بحث و جدل، سرانجام «این یک نفر» با قول شرف به چند تن از نمایندگان مجلس که خود را وکیل وکلا کرده بودند، بازی موش و گربه مجلس و «این یک نفر» ادامه یافت.

اکنون بحث «این یک نفر» نیست. بحث درگیری چندین و چند باره مجلس در موضوع «این یک نفر» است. مجلس اگر تعارف دارد و به قول شرف اعتقاد دارد، این موضوع را‌‌ رها کند و به کارهای اساسی مردم بپردازد؛ چه اگر می‌خواست و اراده این را داشت‌‌، همان نوبت اول مسأله را حل می‌کرد!

راستی می‌دانید هر جلسه مجلس و هر روزی که نمایندگان صرف «این یک نفر» می‌کنند، به چه میزان هزینه بر ملت و کشور تحمیل می‌کند؟ می‌دانید به چه میزان مسأله اساسی کشور معطل «این یک نفر» شده است؟ بحث این نیست که مجلس این مسأله را‌‌ رها کند. بحث این است که اگر تعارفی هست و کاری پیش نمی‌رود، چرا ملت باید هزینه آن را پرداخت کند؟ امروز هم مجلس به کار وزیر « تعاون و کار و رفاه» رفته و استیضاح وی را اعلام وصول کرده است که: «گنه کرد در بلخ آهنگری به شوش‌تر زدند گردن مسگری»!

درباره قوه قضائیه هم همین نکته صادق است. اکنون ماه‌ها و بلکه سال‌هاست که قوه قضائیه و نهادهای آن درگیر در این مسأله هستند و هنوز که هنوز است، «این یک نفر» موضوع دیوان‌های گوناگون است و به تازگی هم تاریخ دادگاه وی در اسفند ماه اعلام شده است.

آیا قوه قضائیه که ریاست محترم آن از کارهای بر زمین مانده بسیار آن سخن می‌گوید، نمی‌توانست یا نمی‌تواند مسأله «این یک نفر» را به سرانجام برساند؟

نگرانی از این است، آیا باید تا هنگامی که «این یک نفر» هست و قوه قضائیه هم هست، همواره این موضوع زنده و به روز باشد؟

به چه اندازه قوه قضائیه باید وقت و انرژی خود را صرف مسائل مرتبط با «این یک نفر» بکند؟ راهی برای پایان دادن به آن نیست؟

اکنون دیری است که سه نهاد اداره کننده کشور، درگیر مسأله این یک نفر هستند. «این یک نفر» هم محکم در جای خود ایستاده است.

آیا مشغول شدن به «این یک نفر» و هزینه کردن برای این موضوع و همچنان بلاتکلیف بودن را واقعا چاره‌ای نیست؟ چه کسی لجاجت می‌کند؟ چه کسانی تعارف و مماشات می‌کنند؟
منبع : تابناک


[ جمعه 91/11/6 ] [ 1:12 صبح ] [ محمد مهدی فغانی ]

 

شهید

 

 

به گزارش «تابناک» ،متن این نامه به شرح زیر است :

خدمت نور چشمم و عصاره جانم زینب

دخترم نمی‌دانم از کجا برایت بگویم؛ از روزهای جنگ و جنایات صدام و یا از ایثار و فداکاری امت که هر روز گل‌های پرپر شده خود را روی دوش خود قرار می‌دهند و یا از اماممان همچون کوهی استوار در مقابل مکر و حیله دشمنان و همچون پدری دلسوز که هر روز با رهنمودهای پیامبر گونه‌اش، نور امید را در دل فرد فرد این ملت می‌تاباند.

 

حالا که این نامه را می‌خوانی نمی‌دانم چگونه هستی. انشاء‌الله که خداوند عمر اماممان را به بلندی آفتاب قرار دهد و اگر ما در زندگی‌مان حکومت اسلامی را درک نمودیم، تو در زندگیت حکومت مهدی را درک نمایی، زینبم، بابا در شرایطی به جبهه رفت که جنایتکاران هر روز و شب بدون هیچ عذر و بهانه‌ای و تنها به جرم مسلمان بودن شهرهای مرزی ما را موشک باران می‌نمودند و هر روز تعدادی از مردم بی‌دفاع ایران و کودکان را به خاک و خون می‌کشیدند یا در جبهه‌های جنگ، هنگامی که ایستادگی و پایداری فرزندان اسلام را می‌دیدند به ستوه می‌آمدند و توان جنگیدن را نداشتند. بر سر سربازان امام زمان بمب‌های شیمیایی اهدایی ابرجنایتکاران را می‌ریختند و باکی هم از این کار نداشتند.

من هم مانند هزاران جوان دیگر تاب و توان دیدن این همه جنایات را نداشتم و خداوند به ما لیاقت داد و ما را در جبهه پذیرفت و آنچنان پذیرفت که با همه دلبستگی‌ها به زندگی و به تو دختر خردسالم که تازه زبان گشوده بودی و مادرت با هزاران امید و آرزو به یکباره‌‌ رها کردم و به ندای هل من ناصر ینصرنی حسین زمان لبیک گفتم.

وصیت

شهید

 

زینبم من در حالی برایت این نامه را می‌نویسم که تا عملیات چند روزی باقی نمانده، خواستم در این لحظات آخر سخنی با میوه دلم بگویم:
دنیا مار خوش خط و خالی است. به هوش باش که تو را فریفته خود نکند. شیطان نفس را همیشه و در همه حال به زنجیر بکش. خدای ناخواسته زیبایی جمال مغرورت نکند که از پس نعمت‌های خداوند مسئولیت سنگین تری است.

مبادا به حال دنیا فریب بخوری ـ که دنیا مار خوش خط و خالی است ـ که دنیا چه بسا انسان را به یک انگشتر یا گلوبندی بفریبد و آخرت را به دنیا بفروشد.
مادرت زنی مهربان و با کفایت است و ارادت خاصی به امام زمان دارد. بیاموز آنچه را به تو می‌آموزد. مادرت را دستگیری کن.
این جنگی را که دشمن بر ما و ملت تحمیل کرد و کشته‌های فراوان داد، فقط و فقط به خاطر خدا و اسلام است، نه غیره.

از پیروان ولایت فقیه باش و خدای ناخواسته گرایش به گروه‌های التقاطی و انحرافی پیدا نکنی. همیشه از خدا کمک بگیر که خداوند بهترین یار و راهنماست (دخترم در زندگیت آنچنان باش که موجب افتخار بابا باشی).

در رعایت حجاب و موازین اسلامی همین بس که مادری همچون فاطمه داری که خود را در رعایت احکام و ضوابط اسلام و حجاب متعهد است. بابا را از دعای خیر فراموش نکن.

 

 


[ جمعه 91/11/6 ] [ 1:8 صبح ] [ محمد مهدی فغانی ]

سراپا اگر زرد و پژمرده ایم ، ولی دل به پاییز نسپرده ایم

7002520-25201000yMZWD.jpg

   سراپا اگر زرد و پژمرده ایم 

     ولی دل به پاییز نسپرده ایم    

چو گلدان خالی لب پنجره 

    پر از خاطرات ترک خورده ایم

    اگر داغ دل بود ما دیده ایم

    اگر خون دل بود ما خورده ایم

    اگر دل دلیل است ما آورده ایم

    اگر داغ شرط است ما برده ایم

    اگر دشنه ی دشمنان گردنیم

    اگرخنجر دوستان گرده ایم

    گواهی بخواهید اینک گواه

    همین زخم هایی که نشمرده ایم

    دلی سربلند و سری سر به زیر

    از این دست عمری به سر برده ایم 

        سراپا اگر زرد و پژمرده ایم 

    ولی دل به پاییز نسپرده ایم

        چو گلدان خالی لب پنجره 

    پر از خاطرات ترک خورده ایم

    اگر داغ دل بود ما دیده ایم

    اگر خون دل بود ما خورده ایم

    اگر دل دلیل است ما آورده ایم

    اگر داغ شرط است ما برده ایم

    اگر دشنه ی دشمنان گردنیم

    اگرخنجر دوستان گرده ایم

    گواهی بخواهید اینک گواه

    همین زخم هایی که نشمرده ایم

    دلی سربلند و سری سر به زیر

    از این دست عمری به سر برده ایم 

******   

استاد قیصر امین پور


[ پنج شنبه 91/11/5 ] [ 11:8 عصر ] [ محمدرضا محمدی ]
<      1   2      
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره استاد فغانی

مدیر وبلاگ : علی فغانی[467]
نویسندگان وبلاگ :
محمد مهدی فغانی[208]
محمدرضا محمدی[167]
رضا اشرفی[66]
مهدی احمدی[71]

علی فغانی هستم بچه خاک پاک ایران اسلامی عشق آباد طبس از توابع استان یزد . به ورزشهای رزمی علاقه دارم مربی ممتاز ملی ( کیو کوشین وآشی هارا کاراته) ودان 6 آشی هارا ، دان 5 کیوکو شین کاراته هستم. دنیا را دار مبارزه می دانم مبارزه با .... به عرض زندگی فکر می کنم نه به طول آن. عشق به همسر وفرزندانم دارم دین قرآن کریم ،ولایت ووطنم را با تمام وجودم دوست دارم .
آمار بازدید

 

بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 38
کل بازدیدها: 1466763
ابزار جستجو



در این وبلاگ
در کل اینترنت
تقدیم به روح پاک استاد