سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Live Traffic Feed


فرشتگان چگونه می میرند؟

 





 
همه موجودات در سیر و حرکت خود به نقطه اى خواهند رسید که در آن نقطه خاتمه یافته و در آن ساکن گشته و استقرار مى یابند. از نظر قرآن کریم، مرگ هر چیزى هنگامى است که ”‌اجل”‌‌ آن شئ فرا برسد، و همه موجودات – چه انسان و چه غیر انسان داراى چنین اجلى هستند.[1] این نقطه استقرار و ثبات بنابر گفته قرآن، نزد خداوند است. « أَجَلاً وَأَجَلٌ مُّسمًّى عِندَهُ » [2] و آنچه نزد خداوند است باقى مى باشد. (و وَمَا عِندَ اللّهِ بَاقٍ)[3] از این رو، وقتى موجودات به پیشگاه خداوند رسیدند و در نزد او حاضر گشتند داراى حیاتى ابدى و جاویدان مى گردند. همه موجودات – چه انسان و چه غیر انسان – صیرورت و شدنِ آنان به سوى خداوند است و عاقبت به سوى او برگشته و در پیش گاه او حاضر و محشور مى گردند. این بازگشت همگانى به سوى خداوند همان ”‌مرگ”‌‌ است. پس مى توان چنین نتیجه گرفت که همه موجودات از جمله فرشتگان، این چنین ”‌مردنى”‌‌ خواهند داشت.
در قرآن کریم از منشأ چنین رخدادى به ”‌نفخ صور”‌‌[4] تعبیر شده است و دمیدنى که در صور انجام مى‏گیرد هم منشأ میراندن و هم منشأ زنده گردانیدن و برانگیختن و حشر و برپایى قیامت است. نیز از این حادثه به ”‌صیحه”‌‌،[5] ”‌زجره”‌‌[6] (صیحه)، ”‌صاخه”‌‌[7] (صیحه شدید) و ”‌ فَإِذَا نُقِرَ فِی النَّاقُورِ”‌‌[8] (دمیدن در چیزى که صدا از آن خارج مى شود) تعبیر گشته است.
وقتی زمان نفخه اول می شود اسرافیل در صور می دمد و تمام موجودات دارای روح می میرند، مگر اسرافیل که بعد از آن به امر خدا اسرافیل نیز می میرد.[13] از بعضی آیات از جمله آیه: ”‌کُلُّ شَیْءٍ هَالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ ”‌‌‌،[14] که به طور کلی می فرماید هر چیزی هلاک می شود و می میرد، مگر وجه خداوند تعالی، به خوبى استفاده مى شود که این گروه باقیمانده نیز سرانجام مى میرند
درباره مرگ ملائکه، از آن جا که قبل از روز قیامت تمام موجوداتی که در آسمان ها و زمین هستند می میرند چنان که قرآن می فرماید: ”‌و در صور دمیده می شود و تمام کسانی که در آسمان ها و زمین هستند می میرند مگر کسانی که خدا بخواهد”‌‌.[9] این آیه ابتدا می فرماید: تمام آنها که در زمین و آسمان هستند می میرند که شامل تمام ملائکه نیز می شود. سپس بعضی از آنان را استثنا می کند. پس، از این آیه فهمیده می شود که عده ای از موجودات در نفخه اول نمی میرند. در این که اینها چه کسانی هستند؟ در میان مفسران اختلاف است. گروهى معتقدند که آنها جمعى از فرشتگان بزرگ خدا همچون جبرئیل و میکائیل و اسرافیل و عزرائیل اند. در روایتى است که وقتی رسول الله (ص) این آیه را تلاوت کردند مردم پرسیدند چه کسانی استثنا شده اند؟ حضرت فرمود: ”‌جبرئیل، میکائیل، اسرافیل و ملک الموت و وقتی خلائق قبض روح شدند آنها نیز به فرمان خدا به ترتیب می میرند”‌‌.[10] روایت دیگرى حاملان عرش خدا را نیز بر این ملائک افزوده ‏اند.[11]
به هر حال از این روایات[12] و روایاتی که می فرماید: وقتی زمان نفخه اول می شود اسرافیل در صور می دمد و تمام موجودات دارای روح می میرند، مگر اسرافیل که بعد از آن به امر خدا اسرافیل نیز می میرد.[13] از بعضی آیات از جمله آیه: ”کُلُّ شَیْءٍ هَالِکٌ إِلَّا وَجْهَهُ ”‌‌،[14] که به طور کلی می فرماید هر چیزی هلاک می شود و می میرد، مگر وجه خداوند تعالی، به خوبى استفاده مى شود که این گروه باقیمانده نیز سرانجام مى میرند، به گونه اى که در سرتاسر عالم هستى موجودى زنده نخواهد بود، جز خداوند متعال.بنابراین، فرشتگان دارای عمر بسیار طولانی هستند. اما آنان نیز روزی خواهند مرد.
در مورد نفخ صور و مردن همه عالمیان از امام سجاد علیه السلام پرسش شده بود که ایشان ضمن یک حدیث طولانی مراحل دمیده شدن در صور را توضیح می دهند و در مورد مرگ فرشتگان هم جزئیاتی بیان می دارند به این مضمون :
قبض‌ روح‌ جمیع‌ فرشتگان‌ و تنها بقاءِ ذات‌ خدا عزّوجلّ 
و سپس‌ حضرت‌ شروع‌ به‌ سخنانی‌ نمود و فرمود: تمام‌ اهل‌ زمین‌ می‌میرند بطوریکه‌ یک‌ تن‌ در روی‌ زمین‌ باقی‌ نمی‌ماند. و اهل‌ آسمان‌ می‌میرند حتّی‌ یک‌ نفر از آنها باقی‌ نمی‌ماند مگر ملک الموت‌ و حَمَله عرش‌ و جبرائیل‌ و میکائیل‌.
حضرت‌ فرمود: در این‌ حال‌ ملک‌ الموت‌ می‌آید تا در نزد پروردگار عزّوجلّ حضور پیدا نموده‌ می‌ایستد و به‌ او گفته‌ میشود ـ در حالیکه‌ خدا داناتر است‌ ،که‌ باقی‌ مانده‌ است‌؟
ملک‌ الموت‌ میگوید: ای‌ پروردگار من‌! هیچکس‌ باقی‌ نمانده‌ است‌ مگر ملک‌ الموت‌ و حمله عرش‌ و جبرئیل‌ و میکائیل‌.
به‌ او گفته‌ میشود که‌: به‌ جبرئیل‌ و میکائیل‌ هم‌ بگو بمیرند.
فرشتگان‌ در اینحال‌ می گویند: ای‌ پروردگار! اینان‌ دو رسول‌ تو و دو امین‌ تو هستند.
خداوند می فرماید: من‌ حکم‌ مردن‌ را بر هر که‌ دارای‌ نفس‌ باشد که‌ زنده‌ و دارای‌ روح‌ است‌ نوشته‌ام‌.
ملک‌ الموت‌ پس‌ از انجام‌ مأموریت‌ خود می‌آید تا در نزد پروردگار خود حضور یافته‌ و می‌ایستد.
به‌ او گفته‌ میشود ـ در حالیکه‌ خدا داناتر است‌ ـ: که‌ باقی‌ مانده‌ است‌؟
ملک‌ الموت‌ میگوید: ای‌ پروردگار من‌! باقی‌ نمانده‌ است‌ مگر
ملک‌ الموت‌ و حمله عرش‌.
درباره مرگ ملائکه، از آن جا که قبل از روز قیامت تمام موجوداتی که در آسمان ها و زمین هستند می میرند چنان که قرآن می فرماید: ”‌‌و در صور دمیده می شود و تمام کسانی که در آسمان ها و زمین هستند می میرند مگر کسانی که خدا بخواهد”‌
خداوند میفرماید: بگو حمله عرش‌ نیز بمیرند.
در اینحال‌ ملک‌الموت‌ با حالت‌ اندوه‌ و غصّه‌ می‌آید، و در حالیکه‌ سر خود را پائین‌ انداخته‌ و چشمان‌ خود را بر نمی‌گرداند در نزد خدا حضور می‌یابد.
به‌ او گفته‌ میشود: که‌ باقی‌ مانده‌ است‌؟
میگوید: ای‌ پروردگار من‌! غیر از ملک‌ الموت‌ کسی‌ باقی‌ نمانده‌ است‌!
به‌ او گفته‌ میشود: بمیر ای‌ ملک‌ الموت‌! پس‌ می‌میرد.
در اینحال‌ خداوند زمین‌ را بدست‌ قدرت‌ خود می گیرد، و آسمان ها را بدست‌ قدرت‌ خود می گیرد؛ و می گوید:
«أَینَ الَّذِینَ کانُوا یدْعُونَ مَعِی‌ شَرِیکا؟ أَینَ الَّذِینَ کانُوا یجْعَلُونَ مَعِی‌ إلَهًا ءَاخَرَ؟ [15]
«کجا هستند آن‌ کسانی‌ که‌ با من‌ در کارهای‌ من‌ شریک‌ می‌پنداشتند؟ کجا هستند آن‌ کسانی‌ که‌ با من‌ خدای‌ دگری‌ قرار میدادند؟»

پی‌نوشت‌ها:

[1].روم، 8
[2].انعام، 2
[3]. نحل، 96
[4]. نمل، 87؛ زمر، 68؛ حاقه، 15 – 13؛ و… .
[5]. یس، 53
[6]. نازعات، 13 و 14
[7]. عبس، 33 و 34
[8].مدثر، 10 -8
[9].زمر ، 68، ”‌…و نفخ فی الصور فصعق من فی السموات و من فی الارض الا من شاءالله”‌‌.
[10]. بحار الانوار، ج 79، ص 184
[11]. همان، ج 6، ص 329 .
[12]. همان.
[13]. همان، ص 324
[14]. قصص، 88
[15]. «کافی‌» طبع‌ حروفی‌، ج‌ 3، کتاب‌ جنائز، ص‌ 256 و 257؛ و طبع‌ سنگی‌ ج‌ 1، ص‌ 70 و 71

منابع :
کتاب معاد شناسی علامه طهرانی
اسلام پدیا 


[ چهارشنبه 90/6/30 ] [ 12:50 عصر ] [ علی فغانی ]

 

معرفی چند بازی رایانه‌ای ایرانی

بازی‌های رایانه‌ای ایرانی

بازی‌های رایانه‌ای ایرانی

فضای سایبر > بازی  - اول کار فقط یک ماهیگیر ساده هستی که با پدر پیرت در خلیج‌فارس ماهیگیری می‌کنی و زندگی‌ات ساده است.

میر مهنا باش!

 اسمت شبیر است و به وضعیتی که داری راضی هستی. اما کم‌کم همه چیز در این بازی عوض می‌شود. تو با میرمهنای بندر ریگی و گروهش آشنا می‌شوی و حالا به یک گروه تعلق داری. یک گروه عجیب و متفاوت که دوست ندارند محل زندگی‌شان به همین راحتی دست خارجی‌ها باشد! هلندی‌ها در بندر رفت‌و‌آمد می‌کنند و کم‌کم احساس صاحب‌خانه‌ بودن به آنها دست می‌دهد.

میرناصر حاکم بندر ریگ است. میرناصر به دنبال تجارت است. این روزها کمپانی هند‌شرقی و هلند با پدر میرناصر مشغول تجارت‌اند. یک جورهایی دارند سر او را کلاه می‌گذارند. دارند جزیره خارک را از او می‌گیرند. دارند در جزیره خارک که مال ماست، مال توست، مال شبیر است و مال میرمهنا و گروهش و بقیه مردم است، دژ نظامی می‌سازند. اسم دژ آنها موسلستاین است.

میرمهنا نمی‌خواهد بگذارد جزیره خارک به‌همین راحتی از دست ما برود. تو هم نمی‌خواهی. برای همین همراه میرمهنا می‌جنگی. باید معما حل کنی. باید 
به موقع کمین کنی. به وقتش نقشه بریزی. باید جزیره را مثل کف دستت بشناسی. باید سریع باشی و... تو پیروز می‌شوی. فقط کافی است میر مهنا باشی!

خانه‌ها را پس بگیر!

داستان بازی در دنیایی فانتزی اتفاق می‌افتد. طی مجموعه‌ای از اتفاقات، موجوداتی بیگانه خانه‌ها و زمین‌های اطراف آن سرزمین را می‌‌ربایند. موجودات بیگانه در آسمان با دوختن تکه‌های زمین‌ها و خانه‌هایی که دزدیده‌اند، سعی می‌کنند سرزمینی جدید برای خود بسازند.

شخصیت اول بازی سعی می‌کند‌ زمین‌ها و خانه‌های ربوده شده را باز پس‌ بگیرد.

هفته‌نامه دوچرخه شماره 615

کوهنوردی قهرمانانه

بالارفتن و فتح قله‌ها، هدف اصلی کوهنورد شایسته است. او همچنین وظیفه دارد افراد زخمی را نجات داده، مسیر خود را به سمت قله بیابد و سفر خود را میان کوه‌های زیبا و خطرناک به پایان برساند. بازیکن در نقش یک کوهنورد و مکتشف خودآموخته بازی می‌کند که عضو یک کمپ بین‌المللی است و با کوهنوردان دیگر از سراسر دنیا به رقابت می‌پردازد. اما همیشه همه چیز به خوبی و طبق نقشه پیش نمی‌رود و او با خطرهای بسیاری مواجه می‌شود. در این زمان است که باید تمام نیروی خود را جمع کند و مانند یک قهرمان واقعی وارد عمل شود.

این بازی برای کنسول PC طراحی شده است و دو بعدی اکشن و ماجراجویانه‌ای است.

هفته‌نامه دوچرخه شماره 615

رویارویی با نیروهای اهریمنی

بازی رایانه‌ای گرشاسپ یک‌ بازآفرینی نمادین با رویکرد معناگرا و عملگرا در فضای اسطوره‌ای ایران باستان مبتنی بر منظومه حماسی «گرشاسپ‌نامه» نوشته اسدی طوسی است. عمده عناصر تصویری این بازی حاصل گداخت منابع تاریخی و کتیبه‌های سنگی باستانی موجود در کشور، در کوره تخیل خالقان این اثر است.

«گرشاسپ گرز ثریت»، یک بازی‌ اکشنِ سوم شخص است و روند کلی بازی بر اساس پیکارهای پهلوان‌ اصلی بازی گرشاسپ و رویارویی او با نیروهای اهریمنی پیش می‌رود. مبارزه‌های تن به تن، حل معما و‌ کشف فضاهای سرزمین خونیراث از عناصر اصلی این بازی هستند.

هفته‌نامه دوچرخه شماره 615

منبع:  http://hamshahrionline.ir/news-143657.aspx

 


[ چهارشنبه 90/6/30 ] [ 12:32 عصر ] [ علی فغانی ]

 

ویندوز 8 می‌آید، اما اپل می‌ماند

ویندوز 8 می‌آید، اما اپل می‌ماند

فضای سایبر > روندها  - همشهری آنلاین:
اولین نمایش سیستم عامل جدید مایکروسافت، ویندوز 8، موجی از نظرات متفاوت از جمله مطالب فراوانی بر روی توئیتر را به دنبال آورده است.

به گزارش آتلانتیک وایر منتقدان حرفه‌ای در حال سنجش ویندوز 8 هستند تا - به جز پاسخ به این سوال که آیا این سیستم عامل جدید ناقوس مرگ نرم‌افزار فلش را به صدا درآورده است یا نه، برداشتی از کار با این سیستم عامل جدید را ارائه دهند.

مایکروسافت سیستم عامل جدید خود را برای استفاده در انواع متفاوت کامپیوتر از کامپیوترهای رومیزی (دسک‌تاپ) و نوت‌بوک‌ها تا کامپیوترهای لوحی عرضه کرده است.

مایکروسافت برای پوشش دادن به این انواع گوناگون کامپیوتر ویندوز 8 را به دو صورت دو نسخه عرضه کرده است: یک نسخه ویندوز کلاسیک و یک نسخه "مترو" مناسب برای استفاده لمسی که برای کامپیوترهای لوحی طراحی شده است.

دیدگاه مایکروسافت با دیدگاه اپل در این زمینه متفاوت است.

اپل اعتقاد دارد که مصرف‌کنندگان وسائل مجزایی را ترجیح می‌دهند که برای وظایف معینی طراحی شده باشند. برای همین است کامپیوترهایش با سیستم عامل نیرومند طراحی شده برای پردازش‌های سنگین، برای مثال کارکردهای طراحی به کمک کامپیوتر کار می‌کنند و آی‌پدهایش با یک سیستم عامل بسیار سبک‌تر به راه می افتند که برای جستجو کردن در اینترنت و خواندن کتاب دیجیتال مناسب است.

مایکروسافت در مقابل اعتقاد دارد که مصرف‌کنندگان به سیستم عامل چندکاره‌ای نیاز دارند که بتواند در وسائل گوناگونی را از یک کامپیوتر لوحی باریک تا یک سیستم نیرومند و پیشرفته برای انجام بازی‌های کامپیوتری که با آب خنک می‌شود، به راه بیندازد. و البته به نظر آنها این سیستم عامل ویندوز است.

این رویکرد مایکروسافت مزیت‌های خودش را برای این شرکت دارد. این شرکت به سادگی با کارت‌های برنده‌اش بازی می‌کند. در حال حاضر ویندوز بر روی بیش از یک میلیارد کامپیوتر شخصی نصب شده است، و هنگامی که ویندوز 8 به احتمال زیاد در انتهای سال 2012 به بازار بیاید، بر اساس برخی از تخمین‌ها این سیستم عامل بر روی تا 400 میلیون کامپیوتر شخصی نصب خواهد شد.

در عین حال مایکروسافت برای کسب بازارهای بالقوه سعی دارد که سازندگان نرم‌افزار را به ایجاد اپلیکیشن‌های جدید برای ویندوز 8 قانع کند. این امر به خصوص در مورد نسخه لمسی ویندوز 8 برای کامپیوترهای لوحی اهمیت دارد.

نسخه لمسی ویندوز 8 با پلاگ‌این‌ها و اکستنش‌ها کار نمی‌کند، بنابراین نمی‌تواند ادوبی فلش را به راه بیندازد. به این ترتیب مایکروسافت هم به نوعی به رویه اپل برای کنار گذاشتن ادوبی فلش پیوسته است.

در حالیکه هر دو سیستم عامل ویندوز و مک استفاده از HTML5 را برگزیده‌اند، ممکن است به نظر رسد شرکت‌های بزرگ کامپیوتری دارند پلتفرم فلش را به حاشیه می‌رانند و مرگ تدریجی آن را باعث می‌شوند. اما باید این موضوع را هم در نظر داشت که هنوز بسیاری از چیزها به نرم‌افزار فلش وابسته‌اند و با آن کار می‌کنند، از جمله ویندوز 8 که هنوز برای نسخه دسک‌تاپی اینترنت اکسپلورر از فلش حمایت می‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد فلش تسلط آزارنده خود را از دست می‌دهد اما به کلی از بین نمی‌رود.

"ای بی سی نیوز" در نقدی مثبت بر ویندوز 8 آن را "به طور اساسی متفاوت" با نسخه‌های قبلی ویندوز ارزیابی می‌کند.

برخی دیگر از کارشناسان ویندوز 8 را رقیب جدی برای سیستم عامل شرکت اپل می‌شمارند. پرسشی که در اینجا به میان می‌آید این است که آیا ویندوز نیز مانند اپل به روزآمد کردن و تغییر دادن مکرر سیستم عاملش برای ابزارهای موبایل خواهد پرداخت یا نه.

"اینترنشنال بیزنس تایمز" آب سردی بر سر طرفداران ویندوز 8 می‌ریزد. این نشریه می‌نویسد بازار کامپیوترهای لوحی و سیستم‌های عامل آنها در در دست اپل باقی خواهد ماند.

به گفته این نشریه محبوبیت آی‌پد در بازار آنقدر زیاد بوده است که شایعات حاکی از آن است که شرکت اپل فعلا به بازار فرستادن نسخه جدید آن، آی پد 3 را به تاخیر انداخته است؛ در حالیکه قفسه‌های فروشگاه‌ها به سرعت از آی‌پد 2 خالی می‌شود، دلیلی وجود ندارد که آی پد جدیدی را به بازار فرستاد.

ویندوز 8 ممکن است به طور اساسی با نسخه‌های پیشین ویندوز متفاوت باشد، اما مجبور است تغییراتی اساسی در ترجیحات مشتریان به وجود آورد تا تعادل فعلی در بازار کامپیوترهای لوحی را تغییر دهد.

 


[ چهارشنبه 90/6/30 ] [ 12:14 عصر ] [ علی فغانی ]

 

آشنایی با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران (1359-1367)

فرهنگ و تاریخ > تاریخ ایران  - علی‌اکبر ولایتی‌ و اصغر صادقی‌ یکتا:
جنگ تحمیلی عراق علیه ایران از جنگ‌های‌ دوره‌ معاصر‌ است که 8 سال (1359- 1367) به طول انجامید.

این‌ جنگ‌ در پی‌ مجموعه‌ای‌ از عوامل‌ زمینه‌ساز و مناقشه‌های‌ فزاینده‌ سیاسی‌ ـ نظامی‌ با تجاوز نیروهای‌ عراق‌ به‌ ایران‌ آغاز شد.

عکس: محمد فرنود

در پی‌ پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ ایران‌ و سقوط‌ حکومت‌ پهلوی‌ در بهمن‌ 1357 و متعاقب‌ آن‌ وقوع‌ تغییرات‌ اساسی‌ در موقعیت‌ آمریکا در منطقه‌، مناسبات‌ ایران‌ و عراق‌ نیز دستخوش‌ دگرگونی‌ و تیرگی‌ شد.

دولت‌ عراق‌ در 26 شهریور 1359 با تسلیم‌ یادداشتی‌ رسمی‌ به‌ سفارت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ در بغداد، اعلام‌ کرد که‌ اعلامیه‌ الجزایرو عهدنامه‌های‌ مربوط‌ به‌ مرز مشترک‌ و حسن‌ همجواری‌ و 3 پروتکل‌ و پیوست‌های‌ آن‌ و دیگر موافقت‌نامه‌ها و یادداشت‌های‌ انضمامی‌ به‌ این‌ عهدنامه‌ را یکجا و یک‌ جانبه‌ فسخ‌ کرده‌ است‌.

همزمان‌ با ارسال‌ این‌ یادداشت‌، صدام‌حسین‌ در نطقی‌ در مجلس‌ ملی‌ عراق‌، متن‌ قرارداد الجزایر را پاره‌ کرد و الغای‌ این‌ قرارداد را تصمیم‌ شورای‌ فرماندهی‌ انقلاب‌ عراق‌ اعلام‌ نمود. اقدام‌ صدام‌ حسین‌ و اظهار دولت‌ عراق‌، وجاهت‌ حقوقی‌ نداشت.

دسن

پرونده‌ها:

دسن

در 31 شهریور 1359 حمله‌ سراسری‌ و رسمی‌ عراق‌، با به‌ کارگیری‌ حداکثر توان‌ نظامی‌ و با عبور از مرزهای‌ بین‌المللی‌ و تجاوز به‌ خاک‌ ایران‌، شروع‌ شد. در ساعات‌ پایانی‌ همان‌ روز، کورت‌ والدهایم‌، دبیرکل‌ سازمان‌ ملل‌ متحد، از دو دولت‌ خواست‌ که‌ در حل‌ مسالمت‌آمیز اختلافات‌ میان‌ دو کشور مساعی‌ جمیله‌ خویش‌ را به‌ کار بندند. [بازخوانی تاریخ جنگ]

پس‌ از بازپس‌ گرفتن‌ خرمشهر، دولت‌ آمریکا و دولت‌های‌ اروپایی‌ و برخی‌ از کشورهای‌ منطقه‌ خلیج‌فارس‌ کوشیدند به‌ جنگ‌ پایان‌ دهند و از سقوط‌ صدام‌حسین‌ و حکومت‌ بعثی‌ عراق‌ جلوگیری‌ کنند.

در این‌ میان‌، شورای‌ امنیت‌ سازمان‌ ملل‌، به‌ درخواست‌ اردن‌، در 21 تیر 1361 قطعنامه‌ 514 را به‌ تصویب‌ رساند و در آن‌ با اظهار نگرانی‌ عمیق‌ از ادامه‌ برخورد دو کشور، خواستار آتش‌بس‌ و عقب‌نشینی‌ نیروها به‌ مرزهای‌ بین‌المللی‌ و تلاش‌ در جهت‌ دستیابی‌ به‌ راه‌ حلی‌ جامع‌ و عادلانه‌ و شرافتمندانه‌ براساس‌ اصول‌ منشور ملل‌ متحد شد.

دولت‌ ایران‌ این‌ قطعنامه‌ را که‌ جنبه‌ توصیه‌ای‌ داشت‌ نپذیرفت‌ و وزارت‌ امورخارجه‌ آن‌ را تلاشی‌ هماهنگ‌ و سازمان‌یافته‌ از سوی‌ قدرت‌های‌ جهانی‌ در جهت‌ ممانعت‌ از دستیابی‌ ایران‌ به‌ خواست‌های‌ قانونی‌ خود و جلوگیری‌ از سقوط‌ رژیم‌ بعثی‌ عراق‌ تلقی‌ کرد و اعلام‌ داشت‌ جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ تا تحقق‌ خواست‌های‌ خود و دفع‌ کامل‌ قوای‌ متجاوزعراق‌، به‌ دفاع‌ مشروع‌ خود ادامه‌ خواهد داد.[آشنایی با هفته دفاع مقدس]

در پی‌ انجام‌ دو عملیات‌ از سوی‌ ایران‌، یکی‌ در 23 تیر 1361 در محور جنوب‌ و دیگری‌ در 9 مهر 1361 در منطقه‌ سومار، که‌ منجر به‌ آزادسازی‌ بخش‌های‌ مهمی‌ از خاک‌ ایران‌ و تسلط نیروهای‌ ایران‌ بر شهر مندلی‌ عراق‌ شد، شورای‌ امنیت‌ به‌ درخواست‌ عراق‌، در 12 مهر 1361 قطعنامه‌ 522 را به‌ تصویب‌ رساند و خواستار آتش‌بس‌ فوری‌ و عقب‌نشینی‌ نیروها به‌ مرزهای‌ بین‌المللی‌ شد و از دولت‌ عراق‌، به‌ سبب‌ آمادگی‌اش‌ برای‌ همکاری‌ در اجرای‌ قطعنامه‌ 514، استقبال‌ کرد.

در 9 آبان‌ 1362، به‌ دنبال‌ گسترش‌ دامنه‌ جنگ‌ به‌ خلیج‌فارس‌ و حملات‌ عراق‌ به‌ نفتکش‌ها و انتشار گزارش‌ نمایندگان‌ ویژه‌ دبیرکل‌ سازمان‌ ملل‌ پس‌ از بازدید از مناطق‌ اشغالی‌ توسط‌ عراق‌ و شهرهای‌ بمباران‌ شده‌ در ایران‌ و عراق‌، چهارمین‌ قطعنامه‌ شورای‌ امنیت‌ به‌ شماره‌ 540 صادر شد و در آن‌ به‌ گزارش‌ واقع‌بینانه‌ نمایندگان‌ دبیرکل‌ در بررسی‌ مناطق‌ مسکونی‌ و تأیید لزوم‌ بررسی‌ دقیق‌ علل‌ جنگ‌ اشاره‌ گردید.

در 16 دی‌ 1365، نیروهای‌ ایرانی‌، طبق‌ یک‌ برنامه‌ریزی‌ دقیق‌ نظامی‌، به‌ اطراف‌ بصره‌ رسیدند. احتمال‌ سقوط‌ بصره‌ و پیروزی‌ ایران‌ تقویت‌ شد و این‌ باور پدید آمد که‌ موازنه‌ نظامی‌ در صحنه‌ نبرد به‌ نفع‌ ایران‌ تغییر کرده‌ است‌. نگرانی‌ قدرت‌های‌ بزرگ‌ و کشورهای‌ عربی‌، آنها را به‌ این‌ نتیجه‌ رساند که‌ تنها راه‌ پایان‌ دادن‌ به‌ جنگ‌، تلاش‌ مشترک‌ آمریکا و شوروی‌ در چارچوب‌ همکاری‌ بین‌المللی‌ است.

به‌ همین‌ منظور، خاویر پرزدکوئیار، دبیرکل‌ سازمان‌ ملل‌، در 22 دی‌ 1365 اعلام‌ کرد که‌ اعضای‌ شورای‌ امنیت‌ برای‌ پایان‌ دادن‌ به‌ جنگ‌ مصمم‌اند و نظریات‌ و دیدگاه‌ها باید برای‌ تحقق‌ این‌ هدف‌ به‌ یکدیگر نزدیک‌ شوند و شکل‌ اجرایی‌ به‌ خود گیرند.

از امتیازات‌ قطعنامه‌ 598 بر قطعنامه‌های‌ پیشین‌ این‌ بود که‌ جنبه‌ توصیه‌ای‌ نداشت‌ و تصمیمی‌ براساس‌ اعتقاد شورای‌ امنیت‌ بود. به‌ اعتقاد ایران‌، از نقاط‌ ضعف‌ قطعنامه‌ 598، بند سوم‌ قسمت‌ مقدماتی‌ آن‌ بود که‌ از شروع‌ و ادامه‌ طولانی‌ منازعه‌ توأماً ابراز تأسف‌ شده‌ بود.

دبیرکل‌ سازمان‌ ملل‌ به‌استناد قطعنامه‌ 598، از طرفین‌ درگیر خواست‌ تا با قطع‌ جنگ‌ وارد روند مذاکره‌ و عمل‌ شوند. وی‌ همچنین‌ بر ضرورت‌ همکاری‌ کامل‌ ایران‌ و عراق‌، برای‌ دستیابی‌ به‌ راه‌حل‌ جامع‌ و عادلانه‌ و شرافتمند، تأکید کرد و از اعضای‌ شورا خواست‌ که‌ از تلاش‌های‌ وی‌ حمایت‌ کنند.

پس‌ از تصویب‌ قطعنامه‌ 598، به‌ دنبال‌ درخواست‌ دولت‌ کویت‌ از آمریکا و شوروی‌ برای‌ حفاظت‌ از نفتکش‌های‌ این‌ کشور، که‌ در معرض‌ بیشترین‌ مخاطرات‌ قرار داشت‌، اولین‌ کاروان‌ از نفتکش‌های‌ کویت‌ در 30 تیر 1366 وارد خلیج‌فارس‌ شد.

در همین‌ حال‌ تشنج‌ در منطقه‌ افزایش‌ یافت‌ و در اوایل‌ شهریور 1366، نیروی‌ دریایی‌ آمریکا 46 کشتی‌ در منطقه‌ مستقر کرد و فرانسه‌ وانگلیس‌ نیز اعلام‌ کردند که‌ آنها نیز نیروهای‌ دریایی‌ بیشتری‌ به‌ منطقه‌ اعزام‌ خواهند کرد. به‌ دنبال‌ آن‌ در 30 شهریور 1366، با حمله‌ یک‌ بالگرد جنگی‌ آمریکایی‌ به‌ کشتی‌ کوچک‌ ایرانی‌ به‌ نام‌ ایران‌ اجر در 80 کیلومتری‌ شمال‌شرقی‌ بحرین‌، آمریکا رسماً وارد جنگ‌ با ایران‌ شد.

عراق‌ با روحیه‌ تازه‌ای‌ که‌ از حمایت‌ مؤثر آمریکا و نیز پیروزی‌ فاو به‌ دست‌ آورده‌ بود، حمله‌ با سلاح‌های‌ شیمیایی‌ را ادامه‌ داد و توانست‌ کلیه‌ اراضی‌ تصرف‌ شده‌ را از ایران‌ پس‌ بگیرد.
در 25 اسفند 1366، صدام‌ و رهبران‌ بعثی‌ عراق‌ شهر کردنشین‌ حلبچه‌ و روستاهای‌ اطراف‌ آن‌ را، به‌ دلیل‌ همکاری‌ نیروهای‌ کرد با قوای‌ ایران‌، بمباران‌ شیمیایی‌ کردند. در این‌ فاجعه‌ 5 هزار غیرنظامی‌ قربانی‌ شدند.

عراق‌ با وجود شواهد مسلّم‌ و انکارناپذیر، به‌کار بردن‌ مواد شیمیایی‌ را انکار کرد، اما در پی‌ ارائه‌ مدارک‌ موثق‌ از سوی‌ ایران‌ و بررسی‌ کارشناسان‌ اعزامی‌ از سوی‌ سازمان‌ ملل‌، شورای‌ امنیت‌ برای‌ اولین‌‌بار در 9 اردیبهشت‌ 1367 قطعنامه‌ 612 را به‌ اتفاق‌ آرا تصویب‌ کرد. این‌ قطعنامه‌، ضمن‌ محکوم‌ کردن‌ شدید به‌ کار بردن‌ سلاح‌های‌ شیمیایی‌، هر 2 طرف‌ را از استفاده‌ این‌ سلاح‌ها منع‌ کرد.

نقطه‌ اوج‌ تلاش‌های‌ خصمانه‌ آمریکا برضد ایران‌، حمله‌ موشکی‌ ناو آمریکایی‌ مستقر در خلیج‌فارس‌، به‌ نام‌ وینسنس‌، به‌ هواپیمای‌ مسافربری‌ ایرباس‌ ایران‌ در 12 تیر 1367 بود. در این‌ حمله‌، همه‌ 290 سرنشین‌ هواپیما کشته‌ شدند.

پذیرش‌ قطعنامه‌ طی‌ نامه‌ای‌ با امضای‌ رئیس‌ جمهوری‌ ایران‌، در 27 تیر 1367 به‌ دبیرکل‌ سازمان‌ ملل‌ تسلیم‌ شد. در این‌ نامه‌ تصریح‌ شده‌ است‌ که‌ تجاوز به‌ ایران‌ ابعاد بی‌‌‌سابقه‌ای‌ یافته‌ و باعث‌ کشیده‌ شدن‌ سایر کشورها و حتی‌ غیر نظامیان‌ بی‌گناه‌ به‌ جنگ‌ شده‌ است‌ و جمهوری‌ اسلامی‌ ایران‌ با توجه‌ به‌ اهمیتی‌ که‌ برای‌ جان‌ انسان‌ها و اجرای‌ عدالت‌ و برقراری‌ صلح‌ و امنیت‌ منطقه‌ای‌ و بین‌المللی‌ قائل‌ است‌، قطعنامه‌ 598 شورای‌ امنیت‌ را می‌پذیرد . امام‌ خمینی‌ (ره‌) در 29 تیر همان‌ سال‌ پذیرش‌ قطعنامه‌ 598 را به‌ اطلاع‌ مردم‌ رساندند.

وزیر خارجه‌ ایران‌ نیز با تأکید بر اینکه‌ مذاکرات‌ مستقیم‌ پس‌ از اعلام‌ آتش‌بس‌ آغاز شود، با پیشنهاد عراق‌ موافقت‌ کرد و مقرر شد دبیر کل‌ سازمان‌ ملل‌ در گزارشی‌ به‌ اعضای‌ شورای‌ امنیت‌، زمان‌ برقراری‌ آتش‌بس‌ را اعلام‌ کند. سرانجام‌ در نشستی‌ غیررسمی‌ با اعضای‌ شورای‌ امنیت‌، تاریخ‌ برقراری‌ آتش‌بس‌ 29 مرداد 1367 اعلام‌ شد.

منبع:  http://hamshahrionline.ir/news-62923.aspx

 


[ چهارشنبه 90/6/30 ] [ 12:12 عصر ] [ علی فغانی ]

 

پیاده سازی شهر الکترونیک

راه‌اندازی 7 سامانه الکترونیکی

راه‌اندازی 7 سامانه الکترونیکی

 

شهر مجازی > شهر‌ الکترونیک  - همشهری‌آنلاین:
7 سامانه الکترونیکی مدیریت محلات تهران در راستای پیاده ‌سازی‌ پروژه شهر الکترونیک و با هدف ارائه خدمات الکترونیک به شهروندان پایتخت در زمینه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی طراحی و راه‌اندازی شد.

به گزارش مهر، هفت سامانه آنلاین مدیریت محله در تهران با تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های فناوری اطلاعات برای خدمت‌رسانی به مردم و با همکاری خانه های فناوری اطلاعات پایتخت رونمایی شد.

این سامانه های الکترونیکی شامل سامانه‌های پژوهشگران محله، نیمرخ محلات، هم اندیشی محلات، خبر مکان محور، دانشنامه محلات (تهران ویکی)، شبکه مجازی تهران تیوب و گــردشگــری مــجازی هستند.

هدف از راه‌اندازی این سامانه‌ها افزایش رضایتمندی شهروندان از طریق ارائه خدمات آموزشی و فرهنگی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و رسانه‌های دیجیتال، کاهش هزینه‌های خدمات شهری از طریق ارائه خدمات الکترونیک شهروندی در محلات و افزایش آگاهی‌های عمومی در زمینه فرصت‌ها و تهدیدهای فناوری‌های جدید ارتباطی عنوان شده است.

  • سامانه پژوهشگران محله

این سامانه امکان ثبت اسامی داوطلبان محلی برای انجام پژوهش در محله خود را فراهم می‌آورد و داوطلبان از طریق این سامانه می‌توانند برای اجرای پروژه نیمرخ محلات و هم‌اندیشی محلات شرکت کنند.

  • سامانه نیمرخ محلات

این سامانه محل گردآوری اطلاعات پایه‌ای محلات شامل جمعیت، مراکز موجود، افراد و گروه‌های اثرگذار، مشکلات اولیه و خدمات اجتماعی و فرهنگی ارائه شده در محلات است.

  • سامانه هم اندیشی محلات

در این سامانه گزارش‌های نشست‌های گروهی نخبگان اثرگذار محلی که جهت بررسی و مطالعه مشکلات و آسیب‌های محله گرد هم می‌آیند ثبت می‌شود. همچنین پژوهشگران محله می‌توانند راهکارهای ارائه شده از سوی صاحب‌نظران را در این سامانه ثبت کنند.

  • سامانه خبر مکان محور 

در این سامانه که مبتنی بر CIS است خبرها و رخدادهای هرمحله براساس محل وقوع آن روی نقشه تهران ثبت می‌شود و کاربران می‌توانند اطلاعات هر محله را براساس خروجی RSS روی گیرنده‌های آنلاین خود دریافت کنند. http://map.tehran.ir 

  • سامانـه دانشنامه محلات

این سامانه که می‌توان آن را تهران ویکی نیز نامید یک سایت آنلاین کاملا مشابه دانشنامه آنلاین ویکی‌پدیا است که امکان بارگذاری مقالات و مستندات در حوزه اجتماعی و فرهنگی را با توجه به دسترسی‌های تعیین شده و مشاهده و اشتراک آن برای کاربران فراهم می‌کند. http://wiki.tehran.ir

  • سامانه تهران تیوب

این سامانه با ساختاری کاملا مشابه شبکه‌های اجتماعی مجازی انتشار فیلم و ویدئو برای بارگذاری و دانلود و مشاهده فیلم‌های مرتبط با تهران و مستندات مذهبی، آموزشی، سینمایی، کودک و نوجوان، نماهنگ و فیلم‌های مناسبتی راه‌اندازی شده است. 

  • سامانه گردشگری مجازی 

سامانه توریسم و گردشگری مجازی یکی از سامانه‌های آنلاین منحصر به فرد است که امکان مشاهده اماکن تاریخی، مذهبی و ورزشی و تجاری تهران را با استفاده از تصاویر گیگا‌پیکسلی، پانوراما (360درجه) و سه‌بعدی با قابلیت و وضوح بالا فراهم می‌آورد.http://virtualtour.tehran.ir

بر اساس این گزارش، کارآمد‌سازی‌ فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مبتنی بر بستر فناوری اطلاعات در قالب مدیریت محله و ارزیابی دقیق و شفاف فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی مبتنی بر IT و تسهیل در امور برای شهروندان محلات با استفاده از خدمات الکترونیک از دیگر اهداف این سامانه‌ها اعلام شده است.

دسترسی به این سامانه‌ها از طریق پورتال http://farhangi.tehran.ir امکان پذیر است.

منبع: http://hamshahrionline.ir/news-140480.aspx

 


[ چهارشنبه 90/6/30 ] [ 12:17 صبح ] [ علی فغانی ]

 

آشنایی با هفته دفاع مقدس

آشنایی با هفته دفاع مقدس

ایران > دفاع  - همشهری آنلاین:
31شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

دوران 8 ساله دفاع مشروع امت سلحشور ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این رمز و بوم، به مثابه یکی از حساس‌ترین و بارزترین برهه‌های حیات راستین این ملت، همچون نگینی تابناک، تا همیشه زمان، بر تارک تاریخ حماسه و ایثار و پایداری آزادگان جهان می‌درخشد.

دفاع امت اسلامی ایران در برابر تجاوز همه‌جانبه دشمنان اسلام، در تاریخ افتخار آفرینی مبارزات حق‌طلبانه، یک ملت سترگ، فروزان خواهد بود. پایداری ایران اسلامی که برخاسته از روح وحدت و ایمان بود، در سایه هدایت‌های امام خمینی (ره) شکل گرفت و باعث احیای یک مکتب سازنده و نهضت های آرمانگرا و ایدئولوژی جهانگیر شد.

دفاع مقدس ما در زمینه‌های مختلف سیاسی، ‌نظامی، اجتماعی، فرهنگی و ... توانست معادلات جهانی معمول را بر هم زند و تحلیل‌های مادی دنیاپرستان را نقش بر آب سازد. این حادثه عظیم، بی شک در یاد ملت ایران خواهد ماند و غرور و سرافرازی و حماسه آفرینی را در نسل‌های بعد بر جای خواهدگذاشت.[باز خوانی تاریخ جنگ]
جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، 2887 روز به طول انجامید که طی آن هزار روز نبرد فعال صورت گرفت که 793 روز حمله از سوی رزمندگان اسلام بود و 207 روز از سوی ارتش متجاوز بعثی. [آشنایی با جنگ تحمیلی عراق علیه ایران]

در طول جنگ شمار 381 هزار و 680 نفر از نیروهای دشمن کشته و یا زخمی شدند و 72 هزار نفر به اسارت نیروهای اسلام در آمدند. در این 8 سال 371 فروند هواپیما و 82 فروند بالگرد دشمن منهدم شد. 1700 دستگاه تانک و نفربر، 480 قبضه توپ و 3هزار و 363 دستگاه خودرو نظامی به غنیمت ایران در آمد و و 5هزار و 758 دستگاه تانک و نفربر، 532 قبضه توپ و 5هزار و 152 دستگاه و خودرو نظامی دشمن منهدم گردید.

مقاومت رزمندگان اسلام سبب شد تا ذخایر ارزی عراق که در ابتدای جنگ، حدود 30میلیارد دلار بود، پس از شکست در عملیات بیت‌المقدس و فتح خرمشهر به صفر برسد و پس از پایان جنگ، این کشور بیش از 70میلیارد دلار بدهی داشته باشد.

منبع:  

http://hamshahrionline.ir/news-62099.aspx

 


[ چهارشنبه 90/6/30 ] [ 12:7 صبح ] [ علی فغانی ]

 

عشق یعنی...
عشق یعنی درد و دل یعنی صفا...
عشق یعنی یک شهاب و یک سراب...
عشق یعنی یک سلام و یک جواب...
عشق یعنی یک نگاه و یک نیاز...
عشق یعنی عالمی راز و نیاز …
عشق یعنی استخوان و یک پلاک... سال ها تنهای تنها زیر خاک...



 


[ سه شنبه 90/6/29 ] [ 11:59 عصر ] [ علی فغانی ]

 

مرغ دل پر مى‏زنـــــد تا زین قفس بیرون شود

جــان به‏جان آمد، توانش تا دمـى مجنون شود
کس نــــــــــداند حال این پروانــــــه دلسـوخته
در بــــرِ شمعِ وجود دوســــت، آخر چون شـود؟
رهـــــــروان بستند بــــار و بر شدند از این دیــار 
باز مــانده در خم این کوچــه، دل پر خون شود
راز بـــــــگشا، پرده بردار از رخ زیبــــــاى خویش 
کـــــز غم دیدار رویت، دیــده چون جیحـــون شو
ســــاقــــــى از لب تشنگانِ بازمـــــــانده یاد کن 
ســــاغرت لبـــــریز گردد، مستیت افـــــزون شود
گــــر ببارد ابــــــر رحمت باده روزى جــــــــاى آب 
دشتــــــها سرمست گردد، چهره ها گلگـون شود

منبع: کتاب دیوان امام(ره)   

 


[ سه شنبه 90/6/29 ] [ 11:46 عصر ] [ علی فغانی ]

 

قرآن آنلاین بسیار نفیس

قابلیت ها: 
امکان جستجو در متن قرآن.
امکان دسترسی سریع به سوره ، آیه ، جزء و صفحه دلخواه.
قابلیت قرائت همزمان قرآن با 20 صوت بسیار زیبا از 17 قاری بین المللی و همچنین ترجمه‌های گویای فارسی و انگلیسی
امکان انتخاب 83 ترجمه قرآن از 38 زبان زنده دنیا.
مشاهده ترجمه قرآن، تنها با قرار گرفتن مکان نما بر روی آیه مورد نظر.
و بسیاری امکانات دیگر.
آدرس:  
http://www.ghorany.com/

الحمد لله الذی هدانا لهذا وما کنا لنهتدی لولا ان هدانا الله ستایش خدایی را که ما را بدین [راه] هدایت نمود و اگر خدا ما را رهبری نمی کرد ما خود هدایت نمی یافتیم الأعراف آیه 43

«اطلاعیه مهم»

با توجه به استقبال روز افزون هم میهنان عزیز به شرکت در ختم جهانی قرآن مجید و همچنین افتتاح دفاتر استانی در سراسر کشور، نیاز به مکانی در سطح شهر تهران جهت پاسخگویی به تماس کاربران برای ثبت نام تلفنی و پیگیری قرائت و همچنین هماهنگی بین اعضا و دفاتر استانی؛ به شدت در مجموعه وب سایت ختم قرآن مجید احساس می شود. 
لذا از خیرین و خادمان قرآن استدعا داریم در صورتی که توانایی تامین چنین مکانی را برای این مجموعه دارند با شماره 5-88729783-021 تماس حاصل فرمایند.

sep

با استعانت از درگاه خداوند منّان و تحت توجّهات حضرت ولی عصر ارواحنا لتراب مقدمه الفداء ؛ سیستم ختم قرآن و ختم صلوات از طریق ارسال پیامک در وب سایت ختم قرآن مجید راه اندازی شد.

یاران قرآنی می توانند در هر زمان که مایل باشند با ارسال اعداد زیر به شماره 30006236 در ختم جهانی قرآن و صلوات شرکت کنند. (لطفاً بعد از ارسال چند دقیقه برای دریافت پاسخ منتظر بمانید.)

0 - راهنما
1
 - یک صفحه      2 - یک حزب      3 - یک جزء
4 - 100 صلوات      5 - 500 صلوات      6 - 1000 صلوات

توجه : در این روش ختم قرآن و ختم صلوات به صورت روزانه نیست اما محدودیتی در دفعات ثبت نام وجود ندارد.


[ دوشنبه 90/6/28 ] [ 7:50 عصر ] [ علی فغانی ]

دانلود Google Chrome v14.0.835.163 Stable - مرورگر اینترنت گوگل کروم

مرورگر وب جدید Google Chrome - گوگل کروم، از شاخص های امنیتی مهمی برخوردار است که باعث می شود گوگل از این نظر آنرا با مرورگر اپل سفری، موزیلا فایرفاکس و نسخه جدید اینترنت اکسپلورر مقایسه کند.
مرورگر کروم از چهارچوب مشابه دیگر مرورگر ها بهره برده است. به ویژه در استفاده از تکنیک تهیه لیست سیاه از سایت های مخرب و روش گشت وب سایت ها در پشت لایه های امنیتی از جمله درون "جعبه شنی" و مرور ناشناس اینترنت.
گوگل با ارائه گوگل کروم وارد بازار مرورگرهای وب شده است که هنوز انحصار آن در دست مایکروسافت اینترنت اکسپلورر می باشد. اما آیا این تفاوت های امنیتی کروم باعث می شود این مرورگر در جلوه کاربران متمایز ظاهر شود؟
گوگل کروم از قابلیتی معرفی شده در Internet Explorer 8 بهره می برد با نام مرور ناشناس (Incognito) که اجازه میدهد کاربر در این وضعیت با مرور وب سایت ها هیچ رد پایی از خود بر جای نگذارد حتی فایل های کوکی فقط تا هنگام باز بودن پنجره جست و جو در سیستم زنده خواهند بود.
همچنین در لایه بعدی امنیتی گوگل تصمیم گرفته است که از ترجمه صفحات در جعبه شنی (sand box rendering) استفاده کند.

این جعبه شنی در واقع به مفهوم ساده به معنی آن است که هنگامی که یک مهاجم سعی می کند به درون مرورگر نفوذ کند و بتواند از طریق آن به فایل های سیستمی و ریجستری دسترسی پیدا کند، مرورگر در وضعیت جعبه شنی کار را برای مهاجم سخت تر می کند زیرا وی می بایست اکنون راهی نیز برای دور زدن جعبه شنی فراهم کند. به این طریق که جهبه شنی از ترجمه و تغییر فایل ها توسط موتور نمایش دهنده صفحات وب جلوگیری می کند و از دخالت بیرونی در رجیستری، فایل های سیستمی و هر خواندن و نوشتن دیگری از روی فایل های مهم ممانعت می کند.
اجرای هر Tab در مرورگر Chrome باعث خواهد شد که هر اپلیکیشن وب در پنجره جعبه شنی مخصوص به خود باز شود و در لایه امنیتی از دخالت مرورگر در فایل های حساس سیستم جلوگیری می شود. حتی فایل های اضافه شونده (Plug-ins) نیز در محیط دیگر حافظه Sand Box بصورت امن اجرا می شوند.
اما هنوز با وجود رقابت مرورگر ها برای تامین محیطی امن تر برای کاربران، گوگل کروم شاید نتواند با وجود ارائه نسخه آزمایشی Internet Explorer 8.0، نسخه 3 فایرفاکس و اپل سفری محلی جدا برای ارائه خود پیدا کند.
در بخش مثبت نگری، گوگل کروم کاملاً کد باز (Open Source) ارائه شده است تا هر متخصص امنیت و کارشناس برنامه نویس بتواند در بهبود برنامه نویسی این مرورگر خود را سهیم کند. بنابراین تجهیز امنیتی گوگل کروم با سرمایه مناسب گوگل و توسعه گری کدباز در دسترس می باشد. اما آیا مرورگر فایرفاکس این برتری را در گذشته به کاربران معرفی نکرد؟
گوگل ادعا کرده است که مرورگر جدیدش بسیار سریعتر و قابل‌اطمینان تر از هر مرورگر دیگر تا به امروز است. نکته جالبی که در مورد این مرورگر وجود دارد این است که هر برگه (tab) پردازش جدای از دیگری دارد و در صورت کرش کردن یک صفحه، بقیه صفحات جدا گانه بارگذاری می‌شوند و کل مرورگر هنگ نمی‌کند. همچنین این مروگر تحت موتور جاوا اسکریپت V8 اجرا می‌شود.

قابلیت های کلیدی نرم افزار Google Chrome:
- سرعت بالا در بارگزاری صفحات
- دارای قابلیت ‏Tabbed Browsing (باز شدن تمام صفحات در یک صفحه)
- امنیت بالا در محیط نا امن اینترنت
- جلوگبری از خطرات احتمالی Spy-Ware ها و دزدان
- جلوگیری از باز شدن صفحات تبلیغاتی بی مورد (PopUp - Blocker)
- محافظت از پسوردها و رمز های عبور خصوصی و امنیتی
- زیبایی در طراحی
- دارای پوسته های مختلف
- پشتیبانی از تمام نسخه های ویندوز از جمله ویندوز 7
- و ... 

لینک دانلود

 دانلود - 22.63 مگابایت

 رمز: www.p30download.com

منبع: پی سی دانلود


[ دوشنبه 90/6/28 ] [ 12:15 عصر ] [ علی فغانی ]
   1   2   3      >
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره استاد فغانی

مدیر وبلاگ : علی فغانی[467]
نویسندگان وبلاگ :
محمد مهدی فغانی[208]
محمدرضا محمدی[167]
رضا اشرفی[66]
مهدی احمدی[71]

علی فغانی هستم بچه خاک پاک ایران اسلامی عشق آباد طبس از توابع استان یزد . به ورزشهای رزمی علاقه دارم مربی ممتاز ملی ( کیو کوشین وآشی هارا کاراته) ودان 6 آشی هارا ، دان 5 کیوکو شین کاراته هستم. دنیا را دار مبارزه می دانم مبارزه با .... به عرض زندگی فکر می کنم نه به طول آن. عشق به همسر وفرزندانم دارم دین قرآن کریم ،ولایت ووطنم را با تمام وجودم دوست دارم .
آمار بازدید

 

بازدید امروز: 19
بازدید دیروز: 22
کل بازدیدها: 1465833
ابزار جستجو



در این وبلاگ
در کل اینترنت
تقدیم به روح پاک استاد