سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Live Traffic Feed

سلاااام

سلام یاران همراه

سلام دلخوشی های مدام

و سلام  ای دوستان همیشگی

امیدوارم که گردش دنیا بر وفق مرادتان باشد

و غم زمانه از دلهاتان دور...

آمین !

خوبان همراه

اینبار امدم تا از نگاه های زیبا

ونظرات سازنده تان تشکر کنم

خدای منان راشاکرم که

نعمت همراهی

دوستانی

صمیمی

همچون

شمارا

نصیبم

نمود


[ یکشنبه 91/2/17 ] [ 5:8 عصر ] [ محمدرضا محمدی ]

فضای رایگان گوگل یا همان گوگل درایو شروع به کار کرد !

فضای رایگان گوگل یا همان گوگل درایو  شروع به کار کرد !

سرویس گوگل درایو ، یکی از سرویس‌های فراوان گوگل است که امروز به به کار افتاد و با شروعش 5 گیگابایت فضای رایگان به کاربرانش هدیه داد. برای خواندن اطلاعات تکمیلی و مشاهده ویدئو به ادامه مطلب بروید.

 

گوگل درایو ، فصای 5 گیگابایت را به رایگان به تمامی‌کاربرانش هدیه میدهد تا بتوانند عکس‌ها ، فیلم‌ها و دیگر فایل‌های خود را به رایگان درون آن آپلود کنند و با نصب گوگل درایو بر روی مک یا PC خود و یا دانلود google drive app بر روی گوشی یا تبلت اندرویدی خود ، به فایل‌هایشان در سرتاسر جهان دسترسی داشته باشند.

با گوگل درایو شما میتوانید :

1- فایل‌های خود را به رایگان تا حجم 5 گیگابایت بر روی آن ذخیره سازی کنید

2- با استفاده از google doc به اسنادی که در این فضا دخیره شده اند ، دسترسی داشته باشید ، آن‌ها را بسازید و با دوستان خود به اشتراک بگذارید ، دوستانتان میتوانند برای آن فایل‌ها نظر بنویسند و یا آن‌ها را ویرایش کنند.

3- استفاده از جست و جوی گوگل برای فایل‌های خود.

4- امنیت و قابلیت استفاده در همه جا.

همچنین ، در صورت نیاز به فصای بیشتر ، میتوانید با قیمت‌های بسیار پایین ، این درایو‌ها را اجاره کنید ، میتوانید با پرداخت $2?4  ماه 25 گیگابایت فضای اضافه ، با پرداخت $4?99 100 گیگابایت و با پرداخت $49?99 یک ترابایت فضا دریافت کنید. همچنین با خرید فضای اضافه برای درایو خود ، به اکانت جیمیل شما 25 گیگابایت فضای اضافه نیز به عنوان هدیه افزوده میشود.

برای ورود به گوگل درایو کلیک کنید

همچنین ، شما را به مشاهده ویدئو منتشر شده از این سرویس دعوت میکنم


[ یکشنبه 91/2/17 ] [ 1:57 عصر ] [ محمدرضا محمدی ]

نام‌های فاطمه علیها السلام

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

نام‌های فاطمه(علیها السلام)

 

اسم، کلمه‌ای است که وضع می‌شود تا نشانه‌ای باشد بر مسمایش. اسم‌گذاری وقتی حکیمانه است که بین اسم و مسمّی، رابطه و تناسب برقرار باشد. هر چه واضع اسم، حکیم‌تر باشد، طبعاً این تناسب بیشتر خواهد بود. در مجامع روایی، روایات زیادی در مورد نام‌‌های مبارک معصومین(علیهم السلام) وجود دارد که در آن، علت نامگذاری معصومین(علیهم السلام) به نام های مبارکشان را بیان می‌کند. در مورد برخی از اسم‌ها، تصریح شده که واضع آن نام، خدای متعال بوده است. وقتی واضع اسم، خدای حکیم یا اولیاء او باشند، رابطه بین اسم و مسمی رابطه‌ای حقیقی و حکیمانه خواهد بود. بنابراین یکی از راه های شناخت بهتر معصومین(علیهم السلام)، دقت در اسامی مبارک آنهاست.

امام صادق(ع) می‌فرمایند:

«لفاطمة ع تسعة أسماء عند الله عز و جل فاطمة و الصدیقة و المبارکة و الطاهرة و الزکیة و الراضیة و المرضیة و المحدثة و الزهراء»

«فاطمه(ع) نُه نام نزد خدای عز و جل دارد: فاطمه، صدیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدثه، زهراء»

این روایت تصریح دارد که نام‌های حضرت، وضع شده توسط مردم نیست، بلکه اسمائی الهی و حقایقی نزد خدای متعال هستند. بنابراین دقت در این نام‌ها می‌تواند قطره‌ای از دریای فضائل آن بانوی بزرگوار را به کام‌های تشنه‌مان بچشاند. به مناسبت ایام شهادت مظلومانه صدیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) مروری کوتاه بر برخی از روایات مربوط به نام های مبارک ایشان خواهیم داشت. لازم به ذکر است که برای برخی از نام‌ها، چندین وجه تسمیه در روایات ذکر شده که برای رعایت اختصار، تنها به ذکر یک روایت بسنده شده است.[1] 

 

 چرا فاطمه(ع)، فاطمه نامیده شد؟

امام صادق(ع): «لفاطمة(ع) وقفة على باب جهنم فإذا کان یوم القیامة کتب بین عینی کل رجل مؤمن أو کافر فیؤمر بمحب قد کثرت ذنوبه إلى النار فتقرأ فاطمة بین عینیه محبا فتقول إلهی و سیدی سمیتنی فاطمة و فطمت بی من تولانی و تولى ذریتی من النار و وعدک الحق و أنت لا تخلف المیعاد فیقول الله عز و جل صدقت یا فاطمة إنی سمیتک فاطمة و فطمت بک من أحبک و تولاک و أحب ذریتک و تولاهم من النار و وعدی الحق و أنا لا أخلف المیعاد و إنما أمرت بعبدی هذا إلى النار لتشفعی فیه فأشفعک و لیتبین لملائکتی و أنبیائی و رسلی و أهل الموقف موقفک منی و مکانتک عندی فمن قرأت بین عینیه مؤمنا فخدی بیده و أدخلیه الجنة»

«حضرت فاطمه(ع) در روز قیامت، در مقابل دروازه جهنّم توقّف خواهد نمود. در روز قیامت، میان چشمان هر کسى نوشته مى‏شود که کافر است یا مؤمن، آنگاه به دوستدار گناهکار حضرت به دلیل گناهانش امر مى‏شود که داخل جهنّم گردد. سپس فاطمه(ع) در میان دو چشم وى مى‏بیند که او محبّ و دوستدار او بوده، پس مى‏گوید: پروردگار من، اى سرور من، مرا فاطمه (جدا کننده) نامیدى و به وسیله من، هر کس را که ولایت من و فرزندانم را داشته باشد از آتش جدا کردی. وعده تو حق است و تو خلف وعده نمی‌کنی. سپس خداوند عزّ و جلّ مى‏گوید: راست مى‏گویى اى فاطمه! من تو را فاطمه نامیدم و کسى را که تو را و فرزندانت را دوست داشته و شیعه شما باشد از آتش نجات مى‏دهم و وعده من حق است و خلف وعده نخواهم کرد، و به این منظور دستور دادم او را به جهنّم ببرند که تو براى او شفیع شوى و من شفاعت تو را بپذیرم و برای اینکه مقام و منزلتى که تو نزد من دارى براى فرشتگانم و انبیائم و رسولانم و اهل محشر معلوم شود. اکنون دست هر کس را که در میان دو چشم او مؤمن (در نسخه دیگر: مؤمن یا محب) نوشته شده باشد بگیر و داخل بهشت نما.

 

چرا فاطمه(ع)، زهرا نامیده شد؟

«سألت أبا عبد الله ع عن فاطمة لم سمیت الزهراء فقال لأنها کانت إذا قامت فی محرابها زهر نورها لأهل السماء کما تزهر نور الکواکب لأهل الأرض»

«راوی می‌گوید: از امام صادق(ع) پرسیدم چرا فاطمه(ع)، زهراء نامیده شد؟ حضرت فرمودند: زیرا وقتى آن حضرت در محرابشان مى‏ایستادند نورشان به اهل آسمان مى‏تابید همان طورى که نور کواکب و ستارگان به اهل زمین مى‏تابد.»

 

چرا فاطمه، محدثه نامیده شد؟

امام صادق (ع): «إِنَّمَا سُمِّیَتْ فَاطِمَةُ مُحَدَّثَةً لِأَنَّ الْمَلَائِکَةَ کَانَتْ تَهْبِطُ مِنَ السَّمَاءِ فَتُنَادِیهَا کَمَا تُنَادِی مَرْیَمَ بِنْتَ عِمْرَانَ فَتَقُولُ یَا فَاطِمَةُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاکِ وَ طَهَّرَکِ وَ اصْطَفاکِ عَلى‏ نِساءِ الْعالَمِینَ یَا فَاطِمَةُ  اقْنُتِی لِرَبِّکِ وَ اسْجُدِی وَ ارْکَعِی مَعَ الرَّاکِعِینَ فَتُحَدِّثُهُمْ وَ یُحَدِّثُونَهَا فَقَالَتْ لَهُمْ ذَاتَ لَیْلَةٍ أَ لَیْسَتِ الْمُفَضَّلَةُ عَلَى نِسَاءِ الْعَالَمِینَ مَرْیَمَ بِنْتَ عِمْرَانَ فَقَالُوا إِنَّ مَرْیَمَ کَانَتْ سَیِّدَةَ نِسَاءِ عَالَمِهَا وَ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ جَعَلَکِ سَیِّدَةَ نِسَاءِ عَالَمِکِ وَ عَالَمِهَا وَ سَیِّدَةَ نِسَاءِ الْأَوَّلِینَ وَ الْآخِرِینَ»

«فاطمه(ع) محدًّثه (کسی که با او سخن گفته می شود) نامیده شد، زیرا ملائکه از آسمان نازل می شدند و او را مورد ندا قرار می‌دادند همانگونه که مریم دختر عمران را مورد ندا قرار می دادند، و می گفتند: ای فاطمه! خداوند تو را برگزیده و پاکیزه گردانیده و بر زنان جهان برتری داده است. ای فاطمه! برای پروردگارت خضوع کن و سجده کن و همراه رکوع کنندگان رکوع کن[2]. پس او با ملائکه سخن می‌گفت و ملائکه با او سخن می‌گفتند. شبی حضرت به آن فرشتگان فرمود: آیا زنی که بر زنان جهان برتری داده شده، مریم دختر عمران نیست؟ آن فرشتگان گفتند: مریم، سرور زنان دوران خودش بود و خداوند عز و جل تو را سرور زنان دوران خودت و دوران مریم و سرور زنان اولین و آخرین (همه دوران‌ها) قرار داده است.»

 

صلّی الله علیک یا فاطم? الزهراء...

منبع: http://www.jahadi.ir


[ جمعه 91/2/15 ] [ 11:45 عصر ] [ محمدرضا محمدی ]

حقایقی جالب درباره زمین
 

با توجه به رمز و راز و ابهاماتی که درباره سایر کرات و جهان های دیگر وجود دارد، همواره شاهد ترسیم چهره ای عجیب و خشن از آنها بوده ایم. اما کره ای که منزلگاه ما محسوب می شود نیز حقایق جالب توجه و رازآلودی را به خود اختصاص داده است: از کوه های آتشفشانی، سقوط شهاب سنگ ها و برخوردهای فاجعه بار صفحات سنگی تا شگفتی ها و چرخه های عجیب زندگی در اقیانوس ها. در این میان وجود سردترین، داغ ترین، مرتفع ترین و پست ترین مناطق در کره زمین نیز جذابیت های خاص خود را دارد. از این رو، در چند بخش برخی از حقایق جالب توجه آن را بررسی خواهیم کرد. 

زمین به عنوان منزلگاه ما سومین سیاره در منظومه شمسی و به عنوان تنها جهانی که دارای اتمسفر با اکسیژن آزاد، اقیانوس هایی متشکل از آب مایع و بزرگترین مکانی که حیات بر روی آن جریان دارد، شناخته می شود.
 

شکل زمین یک کره کامل نیست. همانطور که زمین در حال چرخش است نیروی گرانش به سمت مرکز این سیاره و یک نیروی گریز از مرکز به سمت خارج، آن را تحت تاثیر قرار می دهند. اما از آنجایی که نیروی مخالف گرانش، مستقیما بر محور زمین اعمال شده و محور زمین نیز کج است، نیروی گریز از مرکز در خط استوا بر خلاف نیروی گرانش اعمال نمی شود.
 

اگر بخواهید خط استوا را دور بزنید، باید فاصله ای برابر با 24 هزار و 901 مایل (40 هزار و 75 کیلیومتر) را طی کنید.
منبع: گروه خنده بازار


[ جمعه 91/2/15 ] [ 9:35 صبح ] [ محمدرضا محمدی ]

    سامی یوسف خواننده ایرانی‌الاصل انگلستان در گفت‌وگو با برنامه «اینجا پایتخت» شبکه «CBC» مصر با بیان اینکه ترانه‌ای که می‌خوانم از تمام وجود است، گفت: من ترانه‌های دینی و انسانی خود را فقط برای مسلمانان یا گروه خاصی نمی‌خوانم، بلکه این ترانه‌ها برای همه است. وی افزود: ترانه‌های من برای همه ادیان و مذاهب است و من برای خدا ترانه می‌خوانم و معتقدم حرکت به سمت ترانه دینی نوعی عبادت است. سامی یوسف با استقبال از حرکت خوانندگان عرب به ترانه‌های دینی، تاکید کرد: البته مسئله مطربی نیست که ترانه‌های دینی هم ارائه می‌دهد بلکه کیفیت کار و به‌ویژه همراه کردن مردم در این بین مهم است. وی با بیان اینکه مشکلی با ترانه‌های عاشقانه ندارد اما کار او ترانه‌های دینی است، افزود: من مدتی است ترانه‌های انسانی را به ترانه‌های دینی ترجیح می‌دهم، چراکه ترانه‌های دینی و انسانی یک روح واحد دارند و البته باید این روزها از حقوق بشر و آزادی و دموکراسی خواند.

منبع: http://shiaha.com 


[ چهارشنبه 91/2/13 ] [ 7:32 عصر ] [ محمدرضا محمدی ]

    آمار منتشر شده در ایالات متحده آمریکا نشان می دهد، تعداد مساجد موجود در سراسر آمریکا در سال 2000 میلادی 1209 مسجد بوده اما در سال 2011 به 2106 مسجد افزایش یافته است. این یعنی رشد 74 درصدی. این آمار همچنین نشان می دهد که بیشترین مساجد موجود در آمریکا در ایالات های نیویورک و کالیفورنیا قرار دارند که بیشتر آنها در حومه هستند و نه در مرکز این دو ایالت زیرا مسلمانان ساکن در نیویورک و کالیفورنیا غالبا در حومه این دو ایالت سکونت دارند. بر اساس این آمار در ایالت نیویورک 192 مسجد و در کالیفورنیا 120 مسجد وجود دارد. ایالت فلوریدا نیز با 118 مسجد رتبه سوم را به خود اختصاص داده است.بررسی های انجام شده همچنین نشان می دهد که بیش از 98 درصد از متولیان مساجد آمریکا معتقدند که مسلمانان باید کاملا طبیعی رفتار کنند به طور کامل با شهروندان غیر مسلمان آمریکایی داد و ستد و تعامل داشته باشند تا فاصله میان مسلمانان با غیر مسلمانان که پس از حوادث تروریستی 11 سپتامبر افزایش یافت، کاهش یابد. بر اساس این بررسی ها، همچنین بیش از 91 درصد از متولیان این مساجد معتقدند که مسلمانان باید تلاش کنند در فرایند و فعالیت های سیاسی آمریکا نیز شرکت و حضور داشته باشند و نقش ایفا کنند.
منبع: 
http://shiaha.com 


[ چهارشنبه 91/2/13 ] [ 7:28 عصر ] [ محمدرضا محمدی ]

استاد و معلم عزیزم روزت مبارک

استاد و معلم فرزانه سرهنگ علی فغانی

عکس هایی از مرحوم استاد و معلم فرهیخته سرهنگ علی فغانی

ستاد عزیزم روزت مبارک


[ سه شنبه 91/2/12 ] [ 10:11 عصر ] [ محمدرضا محمدی ]

SiteRooz.com

1. دارای فیبر قوی
سیب زمینی را معمولاً به عنوان غذایی که موجب اضافه وزن می‌شود در نظر می‌گیرند ولی سیب زمینی سرشار از فیبر است که معمولاً برای افرادی که رژیم کاهش وزن دارند توصیه می‌شود. این که چطور آن را تهیه می‌کنید کالری آن را تعیین می‌کند و منجر به غذای پرکالری می‌شود.
2. به مقابله با بیماری می‌رود
از آنجا که منبع غنی فیبر محسوب می‌شود بسیار برای سیستم گوارشی مفید است. آنها خطر ابتلا به سرطان را کاهش داده و همچنین مطالعات نشان داده است که برای مبارزه با بیماری قلبی نیز خوب است. همچنین حاوی ویتامین B6 است که به شما در اختلالات عصبی کمک می‌کند.
3. برای افراد دیابتی خوب است
بعضی از مردم فکر می‌کنند سیب زمینی برای دیابتی‌ها خوب نیست چرا که میزان گلوکز خون را بالا می‌برد، ولی حقیقت این است که هیچ مطالعه بشری خوبی برای بررسی تأثیر شاخص گلیسمیک را در قاعده دیابت وجود نداشته است.
4. سیب زمینی برای محافظت از پوست
سیب زمینی حاوی ویتامین C است که برای بدن شما بسیار خوب و به خصوص برای پوست صورت فوق‌العاده است.  آب سیب زمینی به روی پوست آن‌را زیبا و درخشان خواهد ساخت. همچنین اگر حلقه‌های سیب زمینی را به مدت 30 دقیقه روی چشم بگزارید سیاهی دور چشم را کاهش خواهد داد.
5. تندرستی عمومی را ارتقا می‌دهد
حتماً تا به حال داستان‌های مختلفی از این که سیب زمینی شما را چاق می‌کند شنیده‌اید. ولی در حقیقت آنها در کالری و مواد غیر چاق کننده متعادل هستند. همچنین شکم شما را پر می‌کند و برای مدت طولانی احساس گرسنگی نمی‌کنید. از آنجا که نیمی از آن غیر حل شدنی و نیمی از آن حل شدنی است به شما در کاهش سطح کلسترول کمک می‌کند.
6. مفید برای مغز
سیب زمینی بسیار برای سلامت و فعالیت‌های روزمره مفید بوده و سرشار از آهن و مس است که برای مغز نیز بسیار سودمند است .
7. التهاب را کاهش می‌دهد.
اگر شما همواره از التهابات بیرونی و داخلی رنج می‌برید، سیب زمینی شما را نجات خواهد داد. سیب زمینی سبک و برای هضم راحت بوده و روده‌ها و سیستم گوارش شما را از التهابات آرام می‌کند و التهابات بیرونی را با مالش خام آن بر روی التهاب آن را مداوا می‌کند. همچنین برای افرادی که از زخم دهان رنج می‌برند موثر است.
8. کبودی را درمان می‌کند
آب سیب زمینی برای معالجه کبودی، سوختگی ، پیچ خوردگی و رگ به رگ شدن و زخم بسیار خوب است و به بهبود سریع آنها کمک می‌کند. همچنین برای مشکلات پوستی و مواد مخدر کمک کننده می‌باشد.  سیب زمینی همچنین ضد سرطان رحم و ایجاد کریستال و تومور است.
9. درمان سنگ کلیه
سنگ کلیه عموماً به دلیل افزایش سطح اسید اوریک در خون ایجاد می‌شود.پزشکان عموماً به این بیماران توصیه می‌کنند که از سیب زمینی در غذای خود بیشتر استفاده کنند چرا که حاوی آهن و کلسیم است.
10. کاهش استرس
سیب زمینی از آنجا که حاوی ویتامین B6 غنی است و یک ماده مورد نیاز برای بازسازی و تجدید سلول است بسیار در کاهش استرس از ذهن و بدن موثر است. به گزارش نیک صالحی سیب زمینی هورمون آدرنالین تولید می‌کند که به واکنش ما در مقابل استرس و گابا (عامل عصبی) کمک می‌کند. توجه داشته باشید که سیب زمینی تنها وقتی مفید است که به شیوه صحیحی طبخ شود مثلاً به جای اینکه آن را سرخ کنید و به آن کالری بیفزایید ، به صورت ایده آل بهتر است آن را بپزید.

تهیه و ترجمه: طیبه نصرت/ گروه پزشکی و سلامت نیک صالحی


[ یکشنبه 91/2/10 ] [ 6:17 عصر ] [ محمدرضا محمدی ]

ضدسرفه هاى طبیعى

سرفه

از آنجا که اغلب سرفه ها عامل ویروسى داشته و مصرف آنتى بیوتیک بر آنها بى تاثیر است، پزشکان، ضدسرفه هاى شیمیایى موجود در بازار را که در قالب قرص، شربت و غیره وجود دارند تجویز کرده و به بیمار توصیه مى کنند تا پایان دوره ویروس تحمل کنند. حال آنکه این ضدسرفه ها نه تنها تاثیر طولانى مدت ندارند، بلکه بدون عواقب جانبى نیز نخواهند بود.

ولى شما مى توانید با انجام توصیه هاى زیر همان نتیجه را بدون ضرر دریافت کنید. در ضمن این ترکیبات خانگى در روند کلى بهبود شما نیز نقش بسیارى دارند:

1- چاى زنجبیل بنوشید.

زنجبیل به عنوان یک ضدالتهاب قوى گیاهى از اهمیت خاصى برخوردار است. بسیارى از مردم از چاى زنجبیل براى کاهش درد گلو ، التهاب سینه و سرفه استفاده مى کنند. البته زنجبیل تازه نیز چنین تاثیراتى را داراست.

سیر

2- سیر را خام یا پخته مصرف کنید.

سیر در واقع یک آنتى بیوتیک طبیعى اعجاب انگیز است که در مبارزه با سرماخوردگى و عفونت هاى تنفسى معمولى بسیار قوى عمل مى کند. مصرف 2 تا 4 حبه سیر خام یا پخته و یا حتى استفاده از دو کپسول سیر در روز از جمله توصیه هاى اکید متخصصین است.

3- سوپ مرغ را فراموش نکنید.

همه ما به هنگام ابتلا به سرماخوردگى و سرفه از خوردن بعضى از مواد غذایى صرف نظر مى کنیم، ولى در علم جدید، چندان اثرى از پرهیز غذایی در این گونه بیماری ها دیده نمى شود. جالب تر آنکه با توصیه هایى مواجه مى شویم که پیش از این به مضر بودن آنها معتقد بوده ایم؛ به عنوان مثال مصرف غذاهاى آبکى و گرم مانند سوپ مرغ، انواع آش ها و سوپ هاى ساده همواره در طول بیمارى سرماخوردگى ، سینه درد و سرفه از جمله تجویزهاى پزشکان بوده است، ولى امروزه افزودن ادویه جات تند مانند فلفل، پودر سیر و یا خود سیر و پودر کارى به این غذاها نیز توصیه می شود. متخصصین بر این عقیده اند که به هنگام سرفه هاى خلط دار این گونه مواد اخلاط موجود در شش ها را کنده و سبب خروج آنها توسط سرفه مى شود. این ترکیب به واقع یک اکسپکتورانت طبیعى محسوب مى شود.

4- چاى بهترین مرهم سینه.

هنگامى که صحبت از مصرف چاى به میان مى آید، منظور فقط چای سیاه یا سبز نیست، بلکه چای ها یا دم کرده هاى گیاهی موثر بر سرفه نیز مد نظرند.

لذا نوشیدن دم کرده ی گل بابونه، یا گل ختمى و یا حتى ترکیب گل ختمى، زونا و شیرین برای بهبود سرفه توصیه می شوند.

عسل

5- عسل اعجاز طبیعت.

اضافه کردن یک قاشق غذاخورى عسل به یک لیوان آب جوش و یا چاى داغ به همراه چند قطره آب لیمو ترش تازه از جمله تسکین دهنده بسیار موثر سرفه است. البته افزودن عسل به دم کرده ی بابونه نیز تاثیر آن را دو چندان مى سازد.

به طور کلى عسل بافت هاى تحریک شده را آرام مى کند.

6- ضد باکترى هاى گیاهى مصرف کنید.

آویشن، زونا و سیر همگى ضد باکتری بوده و مصرف آنها در درمان سرفه هاى باکتریایى نیز بسیار موثر است.

7- ژله دارهاى طبیعى.

در طبیعت گیاهان بسیارى وجود دارند که بخشى از آنها هنگامى که در مجاورت آب قرار مى گیرد، از خود موادى ژله اى خارج مى کنند. این مواد ژله اى براى رفع سرفه هاى خشک، مرهمى مفید و موثر است. از جمله آنها به قدومه، به دانه (دانه میوه به) و همچنین گل ختمى مى توان اشاره کرد. در صورتى که به مصرف مواد ژله اى به این طریق تمایل ندارید کافى است، چند عدد "به دانه" را در دهان خود بگذارید و بمکید. به این ترتیب مواد ژله اى به دانه در اثر مجاورت با بزاق دهان خارج می شوند.

فرنی

8- نشاسته، نسخه اى قدیمى.

ترکیب نشاسته با آب جوش از جمله نسخه هاى قدیمى براى تسکین سرفه هاى خشک و سینه درد است.

البته معمولاً براى مزه دار کردن این ترکیب به آن کمى شکر نیز اضافه مى کنند.

9- گل گاو زبان، ضد سرفه اى خلط آور.

بر خلاف نظر اغلب افراد که گل گاو زبان گیاهى آرام بخش و تسکین دهندهناراحتى هاى عصبى می دانند باید خاطر نشان کرد که این خواص از جمله تاثیرات ثانوى این گیاه هستند و خاصیت اصلى آن ضدسرفه و خلط آور است.

لازم به ذکر است انجام تجویزهاى فوق تنها زمانى موثر واقع خواهند شد که نکته هاى زیر مورد توجه قرار گیرند:

1- سیگار نکشید.

نه تنها ترک موقتى سیگار براى کاهش سرفه ضرورى است، بلکه دورى از افراد سیگارى در این دوران از جمله ملزومات است.

شربت

2- از داروى ضدسرفه مناسب استفاده کنید.

کاربرد داروى ضدسرفه در صورتى مجاز است که سرفه از نوع خشک باشد، زیرا قطع سرفه هاى خلط دار سبب باقى ماندن اخلاط در راه هاى تنفسى شده و بیمارى را طولانى تر و شدیدتر مى کنند.

لذا براى این گونه سرفه ها باید از داروهاى خلط آور استفاده کرد، ولى اگر سرفه هاى خلط آور مانع از خوابى راحت در شب می شوند، مصرف داروهای ضدسرفه لازم است.

 

3- از عوامل حساسیت زا دورى کنید.

برخى از سرفه ها در اثر یک عامل حساسیت زا به وجود می آیند و مادامى که در معرض آن ماده قرار بگیرید، سرفه شما هم ادامه خواهد داشت.

4- تخلیه ی بینى از ترشحات.

این کار در طول بیمارى سرماخوردگى یکى از بهترین اقدامات ضدسرفه و حتى جلوگیرى از آن است، زیرا پیش از اینکه این اخلاط وارد حلق و دیگر راه هاى تنفسی شوند و سرفه ایجاد کنند، تخلیه مى شوند.

الهام اسمعیلى – روزنامه شرق

منبع ما:http://uni1.loxblog.com


[ یکشنبه 91/2/10 ] [ 5:52 عصر ] [ محمدرضا محمدی ]

فرا رسیدن ایام فاطمیه و شهادت ریحانه النبی حضرت فاطمه زهرا(س) تسلیت باد 

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران: حضرت زهرا(س) فرمود: خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد و نماز را برای دوری از تکبر و خودخواهی.

 

یا فاطمة الزهرا یا بنت محمد یا قرة عین الرسول یا سیدتنا و مولاتنا انا توجهنا و استشفعنا بک الى الله و قدمناک بین یدى حاجاتنا یا وجیهة عندالله اشفعى لنا عندالله .

ساعتی چند از شب گذشته است. شبی به غایت تاریک از نخستین شب‌های جمادی الثانی، که ماه هنوز فرصت نورافشانی و  جلوه‌گری نیافته است. مدینه را سکوتی غریب فراگرفته و چشمان بی‌فروغ منافقان، علیرغم همدردی کاذبانه با علی(ع) و خانواده‌اش در شهادت زهرا(س)، در خوابی آرام فرو رفته  است. و در این میان تنها، عده‌ای معدود از ساکنان شهر رسول الله(ص)، در اندوه این مصیبت بی‌بدیل، در غربتی جانسوز سرشک غم از دیدگان فرو می‌ریزند. 
اما در خانه گلین و محقر علی(ع) بساط سوگواری رونقی دو چندان دارد. علی با قلبی آکنده از اندوه، خاطرات روزهای با زهرا بودن را از نظر می‌گذراند و غریبانه می‌گرید. گاه گذشته را می‌کاود و گاه چشم دل به آینده خیره می‌کند. آینده‌ای که باید بی حضور زهرا از میان حوادث، ناچار عبور کند. 
و اما یتیمان زهرا(س) در کنار پیکر مادر مویه کنان هر یک به زبانی با مادر خویش نجوا می کنند. علی(ع) فرمود: در آن هنگام که با یتیمان فاطمه در گریه و اندوهشان همراه بودم خدای را شاهد می‌گیرم که فاطمه نیز شروع به ناله نمود و دست‌های خویش را از کفن بیرون آورده و پسرانش را مدتی به خویش چسبانید. این منظره برای اهل آسمان نیز سخت تکان دهنده بود پس تعجبی نداشت که فرشتگان نیز ضجه زنند و با اهل آن خانه در گریه همراهی کنند و مانعی نیز نخواهد داشت که علی(ع) صدای یکی از آنان را بشنود که ندا می‌دهد: یا علی! آن دو را از بدن مادر جدا کن چرا که فرشتگان آسمان را به گریه انداختند. حبیب و دوست یعنی خداوند، مشتاق حبیبه خود فاطمه زهراست. امام پیش آمد تا دو طفل خود را از سینه مادر بلند کند در حالی که از دو چشم او اشک به شدت می‌بارید."
شب به نیمه نزدیک می‌شود. علی(ع) به آسمان می‌نگرد. مبادا سپیده سر زند و وصیت زهرا(س) که فرموده بود: " وصیت می‌کنم ترا  که نگذاری بر جنازه من حاضر شوند یکی از آنهایی که بر من ستم کردند و حق مرا گرفتند؛ چه ایشان دشمن من و دشمن رسول خدایند و نگذاری که احدی از ایشان و اتباع ایشان بر من نماز کنند و مرا در شب دفن کنی در وقتی که دیده‌ها در خواب باشد."
آرى علی(ع) پیکر زهرای اطهر(س) را شبانه غسل داد و کفن نمود در حالی که تنها خود و دو فرزندش حسن و حسین علیهماالسلام و تنى چند از یاران باوفایش بر پیکر آن بانو نماز گزاردند. 
سپس پیکر نورانى آن حضرت را به خاک سپرد و در کنار قبر آن بانوى پهلو شکسته نشست و خطاب به قبر آن بانو فرمود: یا ارض استودعتک ودیعتى. هذه بنت رسول‏اللَّه فنودى منهایا على انا ارفق بها منک فارجع ولاتهتم (ناسخ، ج 1/ 232)
اى زمین امانتم رابه تو مى‏سپارم این دختر رسول خداست، ناگاه شنید کسى مى‏گوید یا على من از تو نسبت به بانویت مهربان‏ترم به سوى منزل بازگرد و غصه مخور. 

در خصوص تاریخ دقیق شهادت حضرت صدیقه فاطمه(س) بانوی بزرگواری که در راه اثبات و دفاع از حق و مقام ولایت به شهادت رسید، روایات مختلفی وجود دارد. بنابراین روایات، هفتاد و پنج روز پس از رحلت پیامبر(ص) یعنی سیزدهم تا پانزدهم جمادی الاول ایام فاطمیة اول و بنا به روایت دیگر نود و پنج روز پس از رحلت پیامبر(ص) یعنی سوم تا پنجم جمادی الثانی ایام فاطمیه دوم خوانده می شود.

احادیثی گوهربار از حضرت صدیقه کبری(س):

- خداوند، امر به معروف را برای حفظ مصالح عمومی جامعه قرار داد. (بحارالانوار/29/223)
- خداوند، رسیدگی به خویشان را برای طول عمر و باعث فزونی در خویشان قرار داد. (بحارالانوار/29/223)
- از مؤمنین نیست کسی که همسایه‌اش از شر و آزار او در امان نباشد. (دلائل‌الامامه/1)
- همانا خوشبخت حقیقی کسی است که علی(ع) را دوست بدارد .(مجمع الزوائد علامه هیثمی ، ج 9 ، ص 132) 
- در روز قیامت آن گاه که برانگیخته شوم، از گناهکاران امت پیامبر اسلام(ص) شفاعت خواهم کرد. (وسیله النجاه ص217)
- بهترین شما کسانی هستند که با تواضع، دیگران را یاری می‌کنند. (دلائل‌الامامه/7) 
- از بخل دوری کن، زیرا بخل درختی است در جهنم که شاخه‌هایش در دنیا می‌باشد و هر‌کس به آن شاخه‌ها بیاویزد، داخل در جهنم می‌شود. (دلائل‌الامامه/4)
- کسی که عبادت های خالصانه خود را به سوی خدا فرستد، پروردگار بزرگ بهترین مصلحت او را به سویش فرو خواهد فرستاد. ( بحار الانوار ، ج 70 ، ص 249)
-پاداش خوشرویی در برابر مؤمن بهشت است، و خوشرویی با دشمن ستیزه جو، انسان را از عذاب آتش باز می دارد .(بحار الانوار ، ج 75 ، ص 401) 
- خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد و نماز را برای دوری از تکبر و خودخواهی. (احتجاج طبرسی ، ایران : انتشارات اسوه ، ج 1 ، ص 258) 
- خدای تعالی زکات را مایه پاکی جان و فزونی روزی و روزه را برای پابرجایی اخلاص قرار داد. (احتجاج طبرسی ، ایران ، انتشارات اسوه ، ج 1 ، ص 258 ) 
-بهترین شما کسی است که در برخورد با مردم نرم تر و مهربان تر باشد و ارزشمندترین مردم کسانی هستند که با همسرانشان مهربان و بخشنده اند. ( دلائل الامامه و کنزالعمال ، ج‌ 7، ص225) 
-از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2 -نگاه به چهره رسول خدا(ص) 3- انفاق در راه خدا (وقایع الایام خیابانی، جلد صیام، ص295) 
- از حضرت فاطمه زهرا(س) روایت شده که رسول خدا(ص) فرمودند: امام همچون کعبه است که باید به سویش روند، نه آن که (منتظر باشند تا) او به سوی آنها بیاید. (بحار الانوار، ج 36، ص 353)


کلامی چند از اهل بیت علیهم السلام در مقام حضرت زهرا(س)

رسول خدا(ص) فرمود:" لَوْلَاکَ لَمَّا کَانَ لَهَا کُفْوٌ عَلَی وَجْهِ الْأَرْضِ". یا علی! اگر تو نبودی، برای فاطمه(س) همتایی در روی زمین نبود. (بحارالانوار، ج43، ص107)
امام صادق(ع) فرمود: «لیل» فاطمه(س) است و «قدر» خداوند عزوجل. پس کسی که فاطمه را (به تمام معنا) بشناسد آنچنان که حقش هست لیلة القدر را درک کرده است". (بحارالانوار، ج43، ص65)
امام حسن عسگری(ع) فرمود: "ما حجت خداوندیم بر خلائق و مادر ما فاطمه(س) حجت خداست بر ما"  (الکوثر، ج2، ص114)

 

ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا(س)

گردآوری و تنظیم: محبوبه بهلولی

منبع ما: http://publicrelations.tums.ac.ir

 


[ سه شنبه 91/2/5 ] [ 12:24 صبح ] [ محمدرضا محمدی ]
<      1   2   3   4   5      >
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره استاد فغانی

مدیر وبلاگ : علی فغانی[467]
نویسندگان وبلاگ :
محمد مهدی فغانی[208]
محمدرضا محمدی[167]
رضا اشرفی[66]
مهدی احمدی[71]

علی فغانی هستم بچه خاک پاک ایران اسلامی عشق آباد طبس از توابع استان یزد . به ورزشهای رزمی علاقه دارم مربی ممتاز ملی ( کیو کوشین وآشی هارا کاراته) ودان 6 آشی هارا ، دان 5 کیوکو شین کاراته هستم. دنیا را دار مبارزه می دانم مبارزه با .... به عرض زندگی فکر می کنم نه به طول آن. عشق به همسر وفرزندانم دارم دین قرآن کریم ،ولایت ووطنم را با تمام وجودم دوست دارم .
آمار بازدید

 

بازدید امروز: 44
بازدید دیروز: 99
کل بازدیدها: 1466676
ابزار جستجو



در این وبلاگ
در کل اینترنت
تقدیم به روح پاک استاد