سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Live Traffic Feed

ضدسرفه هاى طبیعى

سرفه

از آنجا که اغلب سرفه ها عامل ویروسى داشته و مصرف آنتى بیوتیک بر آنها بى تاثیر است، پزشکان، ضدسرفه هاى شیمیایى موجود در بازار را که در قالب قرص، شربت و غیره وجود دارند تجویز کرده و به بیمار توصیه مى کنند تا پایان دوره ویروس تحمل کنند. حال آنکه این ضدسرفه ها نه تنها تاثیر طولانى مدت ندارند، بلکه بدون عواقب جانبى نیز نخواهند بود.

ولى شما مى توانید با انجام توصیه هاى زیر همان نتیجه را بدون ضرر دریافت کنید. در ضمن این ترکیبات خانگى در روند کلى بهبود شما نیز نقش بسیارى دارند:

1- چاى زنجبیل بنوشید.

زنجبیل به عنوان یک ضدالتهاب قوى گیاهى از اهمیت خاصى برخوردار است. بسیارى از مردم از چاى زنجبیل براى کاهش درد گلو ، التهاب سینه و سرفه استفاده مى کنند. البته زنجبیل تازه نیز چنین تاثیراتى را داراست.

سیر

2- سیر را خام یا پخته مصرف کنید.

سیر در واقع یک آنتى بیوتیک طبیعى اعجاب انگیز است که در مبارزه با سرماخوردگى و عفونت هاى تنفسى معمولى بسیار قوى عمل مى کند. مصرف 2 تا 4 حبه سیر خام یا پخته و یا حتى استفاده از دو کپسول سیر در روز از جمله توصیه هاى اکید متخصصین است.

3- سوپ مرغ را فراموش نکنید.

همه ما به هنگام ابتلا به سرماخوردگى و سرفه از خوردن بعضى از مواد غذایى صرف نظر مى کنیم، ولى در علم جدید، چندان اثرى از پرهیز غذایی در این گونه بیماری ها دیده نمى شود. جالب تر آنکه با توصیه هایى مواجه مى شویم که پیش از این به مضر بودن آنها معتقد بوده ایم؛ به عنوان مثال مصرف غذاهاى آبکى و گرم مانند سوپ مرغ، انواع آش ها و سوپ هاى ساده همواره در طول بیمارى سرماخوردگى ، سینه درد و سرفه از جمله تجویزهاى پزشکان بوده است، ولى امروزه افزودن ادویه جات تند مانند فلفل، پودر سیر و یا خود سیر و پودر کارى به این غذاها نیز توصیه می شود. متخصصین بر این عقیده اند که به هنگام سرفه هاى خلط دار این گونه مواد اخلاط موجود در شش ها را کنده و سبب خروج آنها توسط سرفه مى شود. این ترکیب به واقع یک اکسپکتورانت طبیعى محسوب مى شود.

4- چاى بهترین مرهم سینه.

هنگامى که صحبت از مصرف چاى به میان مى آید، منظور فقط چای سیاه یا سبز نیست، بلکه چای ها یا دم کرده هاى گیاهی موثر بر سرفه نیز مد نظرند.

لذا نوشیدن دم کرده ی گل بابونه، یا گل ختمى و یا حتى ترکیب گل ختمى، زونا و شیرین برای بهبود سرفه توصیه می شوند.

عسل

5- عسل اعجاز طبیعت.

اضافه کردن یک قاشق غذاخورى عسل به یک لیوان آب جوش و یا چاى داغ به همراه چند قطره آب لیمو ترش تازه از جمله تسکین دهنده بسیار موثر سرفه است. البته افزودن عسل به دم کرده ی بابونه نیز تاثیر آن را دو چندان مى سازد.

به طور کلى عسل بافت هاى تحریک شده را آرام مى کند.

6- ضد باکترى هاى گیاهى مصرف کنید.

آویشن، زونا و سیر همگى ضد باکتری بوده و مصرف آنها در درمان سرفه هاى باکتریایى نیز بسیار موثر است.

7- ژله دارهاى طبیعى.

در طبیعت گیاهان بسیارى وجود دارند که بخشى از آنها هنگامى که در مجاورت آب قرار مى گیرد، از خود موادى ژله اى خارج مى کنند. این مواد ژله اى براى رفع سرفه هاى خشک، مرهمى مفید و موثر است. از جمله آنها به قدومه، به دانه (دانه میوه به) و همچنین گل ختمى مى توان اشاره کرد. در صورتى که به مصرف مواد ژله اى به این طریق تمایل ندارید کافى است، چند عدد "به دانه" را در دهان خود بگذارید و بمکید. به این ترتیب مواد ژله اى به دانه در اثر مجاورت با بزاق دهان خارج می شوند.

فرنی

8- نشاسته، نسخه اى قدیمى.

ترکیب نشاسته با آب جوش از جمله نسخه هاى قدیمى براى تسکین سرفه هاى خشک و سینه درد است.

البته معمولاً براى مزه دار کردن این ترکیب به آن کمى شکر نیز اضافه مى کنند.

9- گل گاو زبان، ضد سرفه اى خلط آور.

بر خلاف نظر اغلب افراد که گل گاو زبان گیاهى آرام بخش و تسکین دهندهناراحتى هاى عصبى می دانند باید خاطر نشان کرد که این خواص از جمله تاثیرات ثانوى این گیاه هستند و خاصیت اصلى آن ضدسرفه و خلط آور است.

لازم به ذکر است انجام تجویزهاى فوق تنها زمانى موثر واقع خواهند شد که نکته هاى زیر مورد توجه قرار گیرند:

1- سیگار نکشید.

نه تنها ترک موقتى سیگار براى کاهش سرفه ضرورى است، بلکه دورى از افراد سیگارى در این دوران از جمله ملزومات است.

شربت

2- از داروى ضدسرفه مناسب استفاده کنید.

کاربرد داروى ضدسرفه در صورتى مجاز است که سرفه از نوع خشک باشد، زیرا قطع سرفه هاى خلط دار سبب باقى ماندن اخلاط در راه هاى تنفسى شده و بیمارى را طولانى تر و شدیدتر مى کنند.

لذا براى این گونه سرفه ها باید از داروهاى خلط آور استفاده کرد، ولى اگر سرفه هاى خلط آور مانع از خوابى راحت در شب می شوند، مصرف داروهای ضدسرفه لازم است.

 

3- از عوامل حساسیت زا دورى کنید.

برخى از سرفه ها در اثر یک عامل حساسیت زا به وجود می آیند و مادامى که در معرض آن ماده قرار بگیرید، سرفه شما هم ادامه خواهد داشت.

4- تخلیه ی بینى از ترشحات.

این کار در طول بیمارى سرماخوردگى یکى از بهترین اقدامات ضدسرفه و حتى جلوگیرى از آن است، زیرا پیش از اینکه این اخلاط وارد حلق و دیگر راه هاى تنفسی شوند و سرفه ایجاد کنند، تخلیه مى شوند.

الهام اسمعیلى – روزنامه شرق

منبع ما:http://uni1.loxblog.com


[ یکشنبه 91/2/10 ] [ 5:52 عصر ] [ محمدرضا محمدی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره استاد فغانی

مدیر وبلاگ : علی فغانی[467]
نویسندگان وبلاگ :
محمد مهدی فغانی[208]
محمدرضا محمدی[167]
رضا اشرفی[66]
مهدی احمدی[71]

علی فغانی هستم بچه خاک پاک ایران اسلامی عشق آباد طبس از توابع استان یزد . به ورزشهای رزمی علاقه دارم مربی ممتاز ملی ( کیو کوشین وآشی هارا کاراته) ودان 6 آشی هارا ، دان 5 کیوکو شین کاراته هستم. دنیا را دار مبارزه می دانم مبارزه با .... به عرض زندگی فکر می کنم نه به طول آن. عشق به همسر وفرزندانم دارم دین قرآن کریم ،ولایت ووطنم را با تمام وجودم دوست دارم .
آمار بازدید

 

بازدید امروز: 65
بازدید دیروز: 81
کل بازدیدها: 1467773
ابزار جستجو



در این وبلاگ
در کل اینترنت
تقدیم به روح پاک استاد