سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Live Traffic Feed


[ یکشنبه 91/5/1 ] [ 11:28 عصر ] [ محمد مهدی فغانی ]


[ یکشنبه 91/5/1 ] [ 1:39 عصر ] [ محمد مهدی فغانی ]

اللهمّ قَرّبْنی فیهِ الى مَرْضاتِکَ و جَنّبْنی فیهِ مِن سَخَطِکَ و نَقماتِکَ و وفّقْنی فیهِ لقراءةِ آیاتِکَ برحْمَتِکَ یا أرْحَمَ الرّاحِمین 

  پروردگارا! در این روز پربرکت مرا به رضایت و خوشنودی خویش نزدیک ساز و از خشم و عذاب خود برهان. به من لیاقتی عطا کن تا 
خاضعانه تسلیم تو گردم و تو را از هرچه به اندیشه‌ام درآید بزرگ‌تر دانم. خدایا! در این ماه توفیق تلاوت قرآن را بر من ارزانی دار تا
 چشمم به درخشش آیاتت منور گردیده، قلبم با هدایت کتابت تسکین یابد. به حق رحمتت. ای رحم‌کننده‌ترین رحم‌کنندگان! آمین!


[ یکشنبه 91/5/1 ] [ 1:31 عصر ] [ محمد مهدی فغانی ]

امام صادق علیه‏السلام : 

اَرْوَحُ الرَّوْحِ اَلْیَأسُ مِنَ النّاسِ؛

بهترین راحتى و آسودگى، بى‏توقعى از مردم است.

کافى ، ج 8، ص 243، ح 337


[ یکشنبه 91/5/1 ] [ 1:22 عصر ] [ محمد مهدی فغانی ]

حدیث: مَن قَرَاَ فى شَهرِ رَمضانَ آیَة مِن کِتابِ اللهِ کانَ کَمَن خَتَمَ القُرآنَ فِى غَیرِه مِن الشُهُورِ؛
هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قرآن را بخواند.
بحار الانوار، ج93، ص346

 


[ یکشنبه 91/5/1 ] [ 1:20 عصر ] [ محمد مهدی فغانی ]

"بسم الله الرحمن الرحیم"

"دعای روز دوم ماه مبارک رمضان"

 "اللهم قربنی فیه الی مرضاتک

 و جنبنی فیه من سخطک و نقماتک 

و وفقنی فیه لقراءة آیاتک

 برحمتک یا ارحم الراحمین"

.


.

"خدایا نزدیک کن مرا در این ماه به سوی خوشنودیت 

و بر کنارم دار در آن از خشم و انتقامت

و توفیق ده مرا در آن برای خواندن آیات قرآن 

به رحمت خودت ای مهربانترین مهربانان"


[ یکشنبه 91/5/1 ] [ 1:12 عصر ] [ محمد مهدی فغانی ]

بر اساس تحقیقات کارشناسان به علت ولع غذاخوردن هنگام افطار، اغلب روزه‌داران پس از ماه مبارک رمضان چاق‌ تر می‌شوند.
به گزارش گروه خواندنی های مشرق، بررسی‌های انجام شده در سال‌های اخیر نشان می‌دهد به علت ولع غذا‌خوردن هنگام افطار و نیز مصرف مواد قندی غیر‌طبیعی مانند زولبیا و بامیه درماه رمضان، اغلب روزه‌داران پس از ماه رمضان نه فقط از وزن آنها کم نمی‌شود، بلکه چاق‌تر هم می‌شوند.
 
مصرف زولبیا و بامیه به حد معقول اشکالی ندارد؛ اما با توجه به این‌که برای تهیه‌ آنها از شکر و روغن استفاده می‌شود، ارزش غذایی بالایی ندارند. ضمن این‌که اغلب این مواد در شرایط غیربهداشتی تهیه می‌شوند و آلوده‌اند؛ بنابراین خوردن این نوع شیرینی‌ها در ماه رمضان به‌هیچ‌وجه توصیه نمی‌شود.

بهترین ماده‌ی قندی برای مصرف در ماه رمضان خرماست که هیچ عوارضی ندارد و باعث بالا رفتن قند خون نمی‌شود، به علاوه مقدار زیادی از ویتامین‌های بدن را نیز تأمین می‌کند.


هنگام افطار با توجه به خالی ماندن معده برای مدت نسبتا طولانی، نباید به صورت ناگهانی به خوردن غداهای سنگین و شام مفصل اقدام کرد، بلکه به‌جای آن بهتر است روزه‌داران با مقداری نان و پنیر و سبزی افطار کنند تا ولع گرسنگی آنها برطرف شود و دو ساعت بعد شام بخورند. فشار ناگهانی به معده و تحریک بدن به خوردن غذای زیاد (استرس)، باعث بروز چاقی می شود.


روزه‌داران پس از افطار مختصر، بهتر است به مقدار فراوان مایعات بویژه آب میوه و چای بخورند و حتی گشودن روزه با یک لیوان آب گرم یا چای توصیه می‌شود.


مصرف انواع گروه‌های غذایی در هر یک از وعده‌های سحری و افطار لازم است و روزه داران هنگام سحر و افطار باید به حد اعتدال حاوی پروتئین‌های حیوانی، شیر، میوه و سبزی مصرف کنند.

منبع: http://www.mashreghnews.ir


[ یکشنبه 91/5/1 ] [ 6:5 صبح ] [ محمد مهدی فغانی ]

 


[ یکشنبه 91/5/1 ] [ 6:2 صبح ] [ محمد مهدی فغانی ]

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ
.
اللّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُکَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً 
.
وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْکِنَهُ أَرْضَک َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلا 

 .
به نام خداوند بخشنده مهربان
.
خدایا، ولىّ‏ ات حضرت حجّه بن الحسن  که درودهاى تو بر او و بر پدرانش باد در این لحظه و در تمام 
.
لحظات سرپرست و نگاهدار و راهبر و یارى گر و راهنما و دیدبان باش،
.
 تا او را به صورتى که خوشایند اوست ساکن زمین گردانیده،
.
و مدّت زمان طولانى در آن بهره ‏مند سازى
..
کوتاهترین دعا برای بزرگترین آرزو:
.
*اللهم عجل الولیک الفرج*


[ یکشنبه 91/5/1 ] [ 5:54 صبح ] [ محمد مهدی فغانی ]

 

تأثیرات مثبت روزه برسلامت بدن/ فواید روزه برای دیابت و فشارخون
روزه گرفتن در ماه رمضان یکی از احکامی است که علاوه بر فواید معنوی، دارای فواید پزشکی و روانشناختی بیشماری برای بدن است که علم امروز تنها بخشی از آنها را مورد اشاره قرار داده است و تحقیقات درباره آثار مثبت آن همچنان ادامه دارد.

به طور کلی روزه داری برای علل پزشکی در علم طب به کرات مورد استفاده قرار گرفته است که در آن میان می توان به مدیریت وزن بدن، کاهش چربی ها و استراحت دستگاه گوارش اشاره کرد. برای برخی روزه ها مضراتی هم شمرده شده است و بسیاری از آنها در زمره رژیمهای سختی دسته بندی می شوند که نه تنها برای بدن هیچ منفعتی در پی ندارد بلکه به آن صدماتی را وارد می کند و چه بسا که این صدمات جبران ناپذیر هم باشند.

این درحالی است که روزه در اسلام با چنین رژیمهای غذایی و چنین برنامه های روزه داری متفاوت است چرا که در ماه رمضان هیچ نوع سوء تغذیه یا عدم جذب کالریهای کافی وجود دارد. جذب کالری در زمان ماه رمضان به آرامی تحت راهبردهایی روزه داری ماه رمضان که هرساله توسط بسیاری از پزشکان توصیه می شوند صورت می گیرد.

علاوه بر این روزه داری در ماه رمضان از سوی هیچ پزشکی برای افرادی که دارای بیماریهای مختلف هستند توصیه نمی شود.

اگر درسهای رمضانی چه برحسب جذب و مصرف مواد غذایی و چه برحسب تقوا و پرهیزگاری پس از این ماه مبارک نیز ادامه یابد می تواند برای کل زندگی فرد موثر واقع شود. علاوه بر این نوع غذاهایی که فرد در طول ماه رمضان مصرف می کند هیچ کدام از معیارهای گزینشی رژیمهای سخت را چون مصرف صرف پروتئین یا مصرف صرف میوه ها را در پی ندارد. در ماه رمضان مصرف خوردنی ها در حد اعتدال بلامانع است.

توصیه پزشکان به روزه داران

پزشکان و متخصصان معتقدند فواید روزه بر سلامت بدنی بهتر حاصل می شود که روزه دار امساک روز را با زیاده ‌روی در فاصله زمانی افطار تا سحر تلافی نکند، چرا که پر خوری خود موجب زیانهای چشمگیری برای دستگاه گوارش می شود.

تنها تفاوت میان رمضان با سایر برنامه های غذایی مسئله زمان بدنی است ما در ماه رمضان با مصرف یک صبحانه زودهنگام، از خوردن وعده ناهار صرف نظر کرده و هنگام غروب افطار می کنیم.

براساس آنچه برخی محققان اعلام می کنند، پرهیز از نوشیدن آب در طول این ماه نه تنها مسئله منفی نیست بلکه در حقیقت موجب می شود که تمام مایعات بدن متمرکز شود و آب زدایی به آرامی صورت گیرد. بدن ما دارای مکانیسم حفاظت از آب است، تحقیقات علمی نشان داده است که در زندگی گیاهان آب زدایی آرام و حفاظت از آب می تواند بر طول عمر آنها تأثیرگذار باشد.

تأثیرات فیزیولوژی روزه بر بدن

تأثیر فیزیولوژی و کارکرد بدن در زمان روزه داری دربرگیرنده کاهش قند خون، کاهش کلسترول و کاهش فشار سیستولی خون است. سیستول به فرآیند انقباض قلب گفته می ‌شود. حقیقت امر این است که روزه داری توصیه ایده آل برای درمان دیابتهای خفیف، متوسط، ثابت و غیر انسولینی، چاقی و فشار خون بالا است.

روزه داری وضعیت سلامتی بدن را به خطر نمی اندازد

در سال 1994 در نخستین کنگره " سلامتی و رمضان" که در کازابلانکا برگزار شد، 50 مقاله تحقیقاتی از سراسر دنیا از سوی محققان مسلمان و غیر مسلمانی ارائه شد که تحقیقات جامعی درباره ابعاد پزشکی روزه داری انجام داده بودند. در این مقالات علاوه بر اینکه بهبود شرایط پزشکی بسیاری برای بدن مورد استناد قرار گرفته بود این مسئله مورد تأکید قرار گرفته بود که روزه‌داری براساس سنت اسلامی به هیچ وجه وضعیت سلامتی هیچ بیماری را به خطر نیانداخته و شرایط پزشکی وی را تشدید نکرده است. اما از سوی دیگر توصیه شده است که بیمارانی که از بیماریهای شدیدی چون دیابت یا انسداد شرائین اکلیلى قلب، سنگ کلیه رنج می بردند، نباید روزه بگیرند.

کارشناسان بهداشت جسم و فعالیتهای ورزشی اعتقاد دارند که روزه تغییرات متابولیکی در بدن ایجاد می کند که این تغییرات از کربوهیدراتهای اضافی استفاده کرده و اتکا به چربی را به عنوان یک لایه برای تأمین انرژی افزایش می دهند.

تأثیرات روانشناختی روزه داری

برای روزه داری همچنین تأثیرات روانشناختی را نیز برشمرده اند که درمیان فهرستی از این تأثیرات مثبت می توان به آرامش روزه داران، تقویت صبر در آنان، به حداقل رسیدن رویکردهای خصمانه در فرد و کاهش جرم و جنایت اشاره کرد. این تأثیرات مثبت روانشناسی را می توان به ثبات قند خون در زمان روزه داری نیز نسبت داد.

درنهایت این مسئله عادی است که در هفته اول ماه رمضان احساس خستگی می کنیم، این امر نشان می دهد که بدن برای انطباق خود با شرایط جدید به زمان نیاز دارد. پرهیز از فعالیت جسمانی شدید در ماه رمضان از جمله توصیه های صورت گرفته توسط پزشکان است که البته نباید در آن چون هررویکرد دیگری افراط کرد.

افزایش احساس خستگی ممکن است در نتیجه کمبود خواب یا اختلال در الگوهای عادی خواب باشد. رژیم غذایی مناسب و اصلاح وضعیت خواب و زمان بندی کاری می تواند هر تأثیری را بر عملکرد بدن به حداقل رسانده و حتی حذف کند. بنابراین به سادگی می توان استدلال کرد که روزه داری نه تنها به علمکرد بدن و شرایط جسمی صدمه نمی زند بلکه به سلامت جسم کمکهای شایانی خواهد داشت.

منبع: http://www.basijnews.ir


[ یکشنبه 91/5/1 ] [ 5:44 صبح ] [ محمد مهدی فغانی ]
<   <<   6   7   8   9      >
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره استاد فغانی

مدیر وبلاگ : علی فغانی[467]
نویسندگان وبلاگ :
محمد مهدی فغانی[208]
محمدرضا محمدی[167]
رضا اشرفی[66]
مهدی احمدی[71]

علی فغانی هستم بچه خاک پاک ایران اسلامی عشق آباد طبس از توابع استان یزد . به ورزشهای رزمی علاقه دارم مربی ممتاز ملی ( کیو کوشین وآشی هارا کاراته) ودان 6 آشی هارا ، دان 5 کیوکو شین کاراته هستم. دنیا را دار مبارزه می دانم مبارزه با .... به عرض زندگی فکر می کنم نه به طول آن. عشق به همسر وفرزندانم دارم دین قرآن کریم ،ولایت ووطنم را با تمام وجودم دوست دارم .
آمار بازدید

 

بازدید امروز: 87
بازدید دیروز: 38
کل بازدیدها: 1475853
ابزار جستجو



در این وبلاگ
در کل اینترنت
تقدیم به روح پاک استاد