سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Live Traffic Feed

احترام متقابل

دین و خرد به ما مى آموزد که به دیگران احترام بگذاریم و حرمت یکدیگر را پاس بداریم ، در امـور خـانـوادگى نیز رعایت چنین اصلى ضرورى است و هر یک از زن و مرد باید نهایت تمجید و احـتـرام را نسبت به همسر خویش اعمال کند و در هیچ شرایطى کمترین اهانتى به شریک زندگى خود نکند. امام باقر (ع ) به مردان چنین سفارش مى کند: هر کس زن مى گیرد باید او را احترام کند.(1)
و حضرت صادق (ع ) نیز فرمود : بـسـیـار سـعـادتـمـنـد اسـت بـانـویـى کـه بـه هـمـسـرش احـترام گذارد و او را نیازارد و در همه حال از او اطاعت کند.(2)
رفتار بهنجار و مؤ دبانه زن و شوهر، الگوى فرزندان خانواده نیز مى گردد و علاوه بر شـیـریـنـى زنـدگـى بـهـتـریـن ارثـى اسـت کـه بـه فـرزنـدان منتقل مى شود و بدین سان این خصلت پسندیده ، در جامعه شاخ و برگ مى گستراند.

1-بحار الانوار ، ج 82 ، ص 133.

2-همان ، ج 48 ، ص 107


[ شنبه 91/4/31 ] [ 6:45 عصر ] [ محمد مهدی فغانی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره استاد فغانی

مدیر وبلاگ : علی فغانی[467]
نویسندگان وبلاگ :
محمد مهدی فغانی[208]
محمدرضا محمدی[167]
رضا اشرفی[66]
مهدی احمدی[71]

علی فغانی هستم بچه خاک پاک ایران اسلامی عشق آباد طبس از توابع استان یزد . به ورزشهای رزمی علاقه دارم مربی ممتاز ملی ( کیو کوشین وآشی هارا کاراته) ودان 6 آشی هارا ، دان 5 کیوکو شین کاراته هستم. دنیا را دار مبارزه می دانم مبارزه با .... به عرض زندگی فکر می کنم نه به طول آن. عشق به همسر وفرزندانم دارم دین قرآن کریم ،ولایت ووطنم را با تمام وجودم دوست دارم .
آمار بازدید

 

بازدید امروز: 47
بازدید دیروز: 96
کل بازدیدها: 1466081
ابزار جستجو



در این وبلاگ
در کل اینترنت
تقدیم به روح پاک استاد