سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Live Traffic Feed

 

جلوه ی جنت ‏به چشم خاکیان دارد بقیع 
یا صفای خلوت افلاکیان دارد بقیع
این مبارک بقعه را حاجت‏ به نور ماه نیست
در دل هر ذره خورشیدی نهان دارد بقیع
گرچه با شمع و چراغ این آستان بیگانه است
الفتی با مهر و ماه آسمان دارد بقیع
می‌توان گفت از گلاب گریه ی اهل نظر 
بی‌نهایت چشمه ی اشک روان دارد بقیع
بشکند بار امانت گرچه پشت کوه را
قدرت حمل چنین بار گران دارد بقیع

 

به انتهای ماه صفر رسیده ایم ودر سوگ رحلت پیامبر رحمت و شفقت، شهادت جانگداز غریب مدینه که غربت در راستای قامت او معنا شد و بس، و شهادت قطب دلدادگی، همو که تا غم سنگینی کرد مسافرتی و زیارتی و دست و دلی تبرک کردن به دامانش؛ امام هشتم، امام رضا(علیه السلام) جان و رح و دلمان عزادار است .
روز های پایانی ما صفر چه سنگین است.

توصیف منش و زندگی حضرت رسول را در کلام امیرالمومنین می اوریم و چه نیکوست که وداع با ایشان را نیز از کلام همان بزرگمرد بشنویم که سخن از دل برآمده هر مسلمان مومنی است . ایشان می فرماید:

" پدر ومادرم فدایت باد . با مرگ تو رشته ای برید که در مرگ جز تو کس چنان ندید . پایان یافتن دعوت پیامبران وبریدن خبرهای آسمان ، چنانکه مرگت دیگر مصیبت زدگان را به شکیبایی واداشت وهمگان را در سوگی یکسان گذاشت . و اگر نه این است که به شکیبایی امر فرمودی و از بیتابی نهی نمودی اشک دیده را با گریستن بر تو به پایان می رساندیم ، و درد همچنان بی درمان می ماند و رنج واندوه هم سوگند جان ، واین زاری وبی قراری در فقدان تواندک است . لیکن مرگ را باز نتوان گرداند و نه کس را از آن توان رهاند . پدر ومادرم فدایت، ما را در پیشگاه پروردگارت یادآر و در خاطر خود نگاه دار .
فرا رسیدن ایام رحلت پیامبر عظیم الشان اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت امام حسن مجتبی و شهادت امام رضا را پیشا پیش تسلیت عرض می نمایم .

منبع:دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمانشاه

 


[ یکشنبه 90/11/2 ] [ 7:49 عصر ] [ علی فغانی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره استاد فغانی

مدیر وبلاگ : علی فغانی[467]
نویسندگان وبلاگ :
محمد مهدی فغانی[208]
محمدرضا محمدی[167]
رضا اشرفی[66]
مهدی احمدی[71]

علی فغانی هستم بچه خاک پاک ایران اسلامی عشق آباد طبس از توابع استان یزد . به ورزشهای رزمی علاقه دارم مربی ممتاز ملی ( کیو کوشین وآشی هارا کاراته) ودان 6 آشی هارا ، دان 5 کیوکو شین کاراته هستم. دنیا را دار مبارزه می دانم مبارزه با .... به عرض زندگی فکر می کنم نه به طول آن. عشق به همسر وفرزندانم دارم دین قرآن کریم ،ولایت ووطنم را با تمام وجودم دوست دارم .
آمار بازدید

 

بازدید امروز: 51
بازدید دیروز: 81
کل بازدیدها: 1467759
ابزار جستجو



در این وبلاگ
در کل اینترنت
تقدیم به روح پاک استاد