سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Live Traffic Feed

قال علی (ع) :

از دست دادن فرصت غصه می آورد .غررالحکم ( ج2/641)

ونیز می فرمایند: افسوس برگذشته را در دل خود بیدار مکن که تورا از امادگی برای آینده دور می کند.غررالحکم ( ج2/641)

تازه جوانی زسر ریشخند/ گفت به پیری ، که کمانت به چند

پیر بخندید وبگفت ای جوان / چرخ ترا نیز کند چون کمان  

(نکته ها ولطیفه ها)

جوانان بدانند باید تمام نیروی انسانی خود را متوجه لحظه حال وشرایط موجود کنند در هر کاری از خود بپرسند ( الآن چه کار باید کرد؟) فکر کند وعاقلانه جواب دهد ، وشروع به انجام وظایف کند یعنی یک قیام جدی آغاز نماید.

مردم عادت کرده اند ، که هیچ وقت از زندگی خود راضی نشوند ، از آنچه دارند بهره نمی برند وبه خاطر آنچه ندارند رنج می برند.از روزگار بیزارند وفردارا دوست دارند بدین علت که به آن دسترسی ندارند. از بخت بدشان می نالند ، از آسمان عصبانی وایام را با بدبختی می گذرانند. نگاه بی ثبات آنها نشان می دهد که همیشه در افقهای مجهول گمشده خیالی خود را جستجو می کنند.

در فرصت کوتاه دنیا ، نگذارید شکست جای پیروزی را بگیرد وتلاش کنید که روزهایتان یکجور نباشد. بجای از دست دادن وتلف نمودن نیروی خود در جهت بطالت ، باید محصول وقت خود را برای بهتر کار کردن ، بهتر زیستن و....  بکار گرفت /.

حضرت علی (ع) می فرمایند: روز گذشته از دست رفته است تکلیف آینده روشن نیست ، پس فرصت موجود را غنیمت شمارید واستفاده لازم را ببرید. غررالحکم ( ج2/222)

غنیمت شمار این گرامی نفس / که بی مرغ قیمت ندارد قفس

مکن عمر ضایع به افسوس حیف / که فرصت عزیز است ،الوقت ضیف

(سعدی)

قصد نصیحت ندارم فقط احساس تکلف وتذکری بود برای جوانانی که دوستشان دارم وشاید هنوز بدنبال مقصر می گردند تا برای مشکلات  وناکامی خود مقصری بیابند یا تقصیر را به گردن پدریا مادر بیاندازند. باور بفرمائید تمامی تلاش پدر ومادران بر این است که فرزندانی خوشبخت وموفق داشته باشند اگر خودشان بخواهند.

 


[ پنج شنبه 89/10/30 ] [ 9:23 صبح ] [ علی فغانی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره استاد فغانی

مدیر وبلاگ : علی فغانی[467]
نویسندگان وبلاگ :
محمد مهدی فغانی[208]
محمدرضا محمدی[167]
رضا اشرفی[66]
مهدی احمدی[71]

علی فغانی هستم بچه خاک پاک ایران اسلامی عشق آباد طبس از توابع استان یزد . به ورزشهای رزمی علاقه دارم مربی ممتاز ملی ( کیو کوشین وآشی هارا کاراته) ودان 6 آشی هارا ، دان 5 کیوکو شین کاراته هستم. دنیا را دار مبارزه می دانم مبارزه با .... به عرض زندگی فکر می کنم نه به طول آن. عشق به همسر وفرزندانم دارم دین قرآن کریم ،ولایت ووطنم را با تمام وجودم دوست دارم .
آمار بازدید

 

بازدید امروز: 40
بازدید دیروز: 61
کل بازدیدها: 1466135
ابزار جستجو



در این وبلاگ
در کل اینترنت
تقدیم به روح پاک استاد