سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Live Traffic Feed

چون به عشق آمد قلم بر خود شکافت سلطه گران جهانی از 32 سال پیش که پیروزی انقلاب اسلامی نامعادله آنان را به هم ریخت برای ترور انقلاب اسلامی تمامی ظرفیت و پتانسیل خود را به صحنه آورده و با لطایف الحیل ترفندهای گوناگونی را طراحی نموده اند و پس از ناکامی در هر دوره زمانی این سؤال را پیش کشیده اند که در مواجهه با «ایران اسلامی» چه باید کرد؟ اکنون نیز که رویکرد دشمنان جمهوری اسلامی از نبرد نیمه سخت و سخت به «جنگ نرم» میل کرده است کماکان این پرسش کلیدی استمرار دارد. این در حالی است که تجربه بیش از سه دهه رویارویی نظام سلطه و قدرت های افزون طلب و زیاده خواه با نظام جمهوری اسلامی ایران و بهره گیری از گزینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، نظامی و فرهنگی باعث شده تا جریان سلطه قدری فراتر از برآوردهای مادی و ظاهری، توانمندی ایران اسلامی را به ارزیابی بنشیند و از همین روی است که امروز رسانه های مختلف غربی به بخشی از واقعیت ها و حقیقت های غیرقابل انکار اعتراف دارند.

 واشنگتن پست با صراحت به قدرت و توانمندی ایران اشاره کرده و سیاست هویج و چماق آمریکا در قبال، جمهوری اسلامی ایران را شکست خورده تحلیل می کند و می نویسد: «امروز خاورمیانه دیگر حیاط خلوت آمریکا نیست.» روزنامه آمریکایی بوستون گلوب با تحلیل شرایط حاکم بر منطقه اقرار می کند: «زمان رهبری ایران در منطقه فرا رسیده است.» روزنامه الحیات چاپ لندن پروژه آمریکایی- صهیونیستی «خاورمیانه جدید» را به باد انتقاد و مذمت می گیرد و عجزآلود چون کودکی که نمی تواند دهان بربندد فریاد می کشد: « خاورمیانه جدید آنگونه که ایران می خواهد شکل گرفته است.» اینها تنها اندکی از بسیارها و مشتی از خروارهاست که از زبان رسانه های غربی درباره قدرت و توانمندی ایران اسلامی رسانه ای شده است. اما غرض از این مقدمه بیان یک نکته مهم و راهگشا است و آن اینکه نظام سلطه به سرکردگی آمریکا و چند کشور همپیمان او هر چند به خوبی فهمیده اند که ایران اسلامی سد راه زیاده طلبی های استکبار در جای جای منطقه و حتی فراتر از آن است اما کماکان نفهمیده اند- یا اینکه نمی خواهند بفهمند- عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی که همانا قدرت و توانمندی اصلی و واقعی نظام است چیست و یا بهتر است گفته شود همه آنچه که جان حقیقت است را درنیافته اند.

مثلاً جریان سلطه و استکبار نقش «ولایت فقیه» را در نظام جمهوری اسلامی که ترجمانی از اسلام ناب است، درک کرده است. برای همین است که سال ها پیش فرانسیس فوکویاما نظریه پرداز برجسته غربی در همایش اورشلیم تحت عنوان «بازشناسی هویت شیعه» در قامت یک ایدئولوگ ظاهر می شود و بیان می دارد، شیعه پرنده ای است که افق پروازش خیلی بالاتر از تیرهای ماست؛ پرنده ای که دو بال دارد: بال سبز که همانا مهدویت و عدالتخواهی است و بال سرخ که شهادت طلبی است و ریشه در کربلا دارد. این نظریه پرداز که صاحب رساله «پایان تاریخ و آخرین انسان» است به بعد سوم شیعه اشاره می کند و می گوید این پرنده زرهی به نام ولایت پذیری بر تن دارد. یا در همین راستا جالب است که پس از فتنه سال گذشته که تمام دشمنان داخلی و بیرونی نظام تضعیف ساختار نظام و ستون آن یعنی «ولایت فقیه» را نشانه رفته بودند مؤسسه آمریکایی رند-RAND- که از قضا فوکویاما از استراتژیست های آن محسوب می شود در کتابی که بخش هایی از آن درباره جایگاه ولایت فقیه و رهبری در ایران است می نویسد: «آیت الله خامنه ای مدیری با تدبیر، کاریزما و مقتدر و بااعتماد به نفس بسیار بالاست که در همه موضوع های اصلی و تأثیرگذار در جمهوری اسلامی حرف آخر را می زند.» اما آنچه که قابل تأمل است تکرار کارشکنی ها و دسیسه های دشمنان در برابر نظام جمهوری اسلامی است و این در حالی است که بارها و به کرات در رسیدن به اهداف از پیش تعیین شده ناکام بوده اند.

 حوادث و وقایع پس از انتخابات سال گذشته شاخص و محک خوبی است تا عمق سردرگمی و ناتوانی دشمنان جمهوری اسلامی عیان و نمایان گردد. علی رغم تمام فتنه ها، شائبه ها و شبهات، اغتشاش و آشوب، فضاسازی ها و چنگ انداختن به چهره نظام جمهوری اسلامی از سوی فتنه گران داخلی و بیرونی و از سوی دیگر پمپاژ دروغ و شایعه و شبهه از سوی لشکر رسانه ای این جریان، ایران اسلامی در 9 دی و 22 بهمن 88 اقتدار خود را در مقیاس خیره کننده به رخ کشاند. اما دشمنان بیرونی در آستانه سالگرد انتخابات سال پیش، قطعنامه تحریمی بر ضد ایران تصویب کردند و به دنبال آن موج تحریم های یکجانبه و مشدّده را کلید زدند. این همان نکته ای است که نشان می دهد دشمنان هنوز عمق استراتژیک نظام جمهوری اسلامی را باور نکرده اند. بدیهی است مادام که جمهوری اسلامی ایران بر هویت اسلامی خود تأکید دارد، دشمنی دشمنان ادامه خواهد داشت اما روی آوردن آنها به حربه های نخ نما- همچون داستان تحریم ها یا جنگ نرم به امید تضعیف ساختار نظام- بیانگر واقعیت دیگری است. سفر دیروز رهبر معظم انقلاب اسلامی به قم و استقبال پرشکوه مردم را نیز باید در همین راستا ارزیابی کرد. با این توضیح که این بار هم دشمنان از تحلیل این حضور پرشور و شعور عاجز خواهند ماند. این عجز و استراگیجی ناشی از آن است که آنها در فصل 8 ماهه فتنه سال گذشته-22خرداد تا 22بهمن- تمام توان خود را بکار بستند و آنچنانکه رسانه های متعدد غربی برملا کردند تضعیف ساختار نظام جمهوری اسلامی و در رأس آن ولایت فقیه را نشانه رفته بودند. پیوست این نشانه گیری، به این امید واهی و پوچ متمسک شده بودند که

 1-مشروعیت نظام را مخدوش خواهند کرد و 2- شکاف میان مردم و رهبری برقرار خواهند ساخت. اما در فرجام کار، تمام نقشه های آنها نقش بر آب شد و طرفی نبستند. خب؛ اکنون آیا کینه توزان ناکام قادر خواهند بود شمیم حضور رهبر انقلاب که شهر مردمان بابصیرت را عطرآگین نموده دریابند؟

ارزیابی دشمنان از استقبال تاریخی مردم قم که در سالروز ولادت مسعود ثامن الحجج(ع) رهبرشان را همچون نگینی دربر گرفتند چگونه خواهد بود؟ واقعیت آن است که هرچند سفرهای رهبر فرزانه انقلاب به هر نقطه ای از ایران با دستاوردها و برکات زیادی همراه بوده است اما سفر «آقا» افزون بر آنکه منجر به شکوفایی و پویایی حوزه های علمیه، پیوند هرچه بیشتر رهبری با مرجعیت و علما، حل مشکلات مردم قم و منشأ تحولات تاریخی خواهد شد از همه مهم تر خنثی کننده بسیاری از شبهات و توهمات دشمن در مقطع کنونی است. استقبال گسترده اقشار مختلف مردم قم که چند ساعت قبل از آغاز مراسم به خیابانها آمدند و کیلومترها رهبر خود را همراهی کردند نقش و جایگاه ولایت فقیه در میان آحاد ملت را به رخ دشمنان می کشد و دشمنان بر اهمیت این جایگاه آگاهی دارند اما از درک اینکه چه عاملی و کدام نیرو این چنین اقشار مختلف مردم از کارگر و کارمند و طلبه و دانشجو تا عالم و فرهیخته و نخبه را به صحنه آورده ناتوان خواهند ماند.

اینجاست که رسانه های ضدانقلاب به هذیان گویی روی می آورند و هربار که جمعیت آکنده از شور و شعور را می بینند که در دفاع از ارزشها و بخاطر علقه و علاقه به نظام اسلامی به میدان آمده اند به این توجیه سخیف و مبتذل گرفتار می شوند که مثلا آنها در قبال ساندیس یا توزیع کوپن!! در خیابان ها حضور یافته اند!! آنچه دیروز در قم اتفاق افتاد تنها در ساختار نظام «امت- امامت» قابلیت بروز و ظهور دارد. تنها عشق به ولایت است که این چنین در جان مردمان این سرزمین ریشه دوانده تا رهبر و مقتدایشان را با چشمان بارانی دربر گیرند و در یک روز پاییزی، بهاری وصف ناشدنی را به بار بنشانند. بدون تردید قدرت طلبان و زورگویان عالم همچون اوباما، نتانیاهو، پرز، دیوید کامرون، سارکوزی، لیبرمن، هیلاری کلینتون و... نخواهند فهمید و به مخیله شان خطور نخواهد کرد که راز این تشنگی مردم برای دیدن و رویت رهبرشان چیست همچنانکه کارتر و بگین و گورباچف و... نفهمیدند که عشق مردم به حضرت روح الله ناشی از چیست. شاید این نفهمیدن ها و عدم درک دشمنان نسبت به وضعیت خاص و ویژه جمهوری اسلامی، به این علت است که عمق استراتژیک نظام اسلامی را که همانا ماهیت ایدئولوژیک آن است بخوبی درنیافته اند. به عنوان نمونه- و تنها نمونه- می توان به جمله «دانی یاتوم» رئیس اسبق سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) اشاره کرد که با حالتی آمیخته به عجز و سردرگمی درباره ایران می گوید؛ خطر ایران فراتر از موشک ها و قابلیت دفاعی و نظامی آن است خطر آنجاست که ایرانیان معتقد به برخورداری از یک خط تلفنی مستقیم با خدا هستند! در این مقال دیگر فرصت بسط موضوع وجود ندارد اما آنچه در بالا آمد توضیح طنین همان شعاری است که دیروز مردم بابصیرت قم آن را فریاد کشیدند که؛ خامنه ای کوثر است- دشمن او ابتر است. و بالاخره درباره شور و شعف و عشق مردم به ولی امر و مقتدایشان نیز از حضرت مولانا باید کمک گرفت که؛ هرچه گویم عشق را شرح و بیان چون به عشق آیم خجل گردم از آن گرچه تفسیر زبان روشنگر است لیک عشق بی زبان روشن تر است چون قلم اندر نوشتن می شتافت چون به عشق آمد قلم بر خود شکافت

منبع:http://www.seratnews.ir/fa/pages/?cid=11766


[ جمعه 89/7/30 ] [ 9:48 عصر ] [ علی فغانی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره استاد فغانی

مدیر وبلاگ : علی فغانی[467]
نویسندگان وبلاگ :
محمد مهدی فغانی[208]
محمدرضا محمدی[167]
رضا اشرفی[66]
مهدی احمدی[71]

علی فغانی هستم بچه خاک پاک ایران اسلامی عشق آباد طبس از توابع استان یزد . به ورزشهای رزمی علاقه دارم مربی ممتاز ملی ( کیو کوشین وآشی هارا کاراته) ودان 6 آشی هارا ، دان 5 کیوکو شین کاراته هستم. دنیا را دار مبارزه می دانم مبارزه با .... به عرض زندگی فکر می کنم نه به طول آن. عشق به همسر وفرزندانم دارم دین قرآن کریم ،ولایت ووطنم را با تمام وجودم دوست دارم .
آمار بازدید

 

بازدید امروز: 65
بازدید دیروز: 70
کل بازدیدها: 1466394
ابزار جستجو



در این وبلاگ
در کل اینترنت
تقدیم به روح پاک استاد