سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Live Traffic Feed

بسم الله الرّحمن الرّحیم

ای مردم! وعده خدا حق است; مبادا زندگی دنیا شما را بفریبد، و مبادا شیطان شما را فریب دهد و به (کرم) خدا مغرور سازد. (5) البته شیطان دشمن شماست، پس او را دشمن بدانید; او فقط حزبش را به این دعوت می‏کند، که اهل آتش سوزان، (جهنم) باشند! (6) (آیه 5و6 سوره فاطر )

و هرگاه‏وسوسه‏ای از شیطان به تو رسد، به خدا پناه بر; که او شنونده و داناست! (200) (آیه 200 سوره اعراف)

 و به خاطر بیاور بنده ما ایوب را، هنگامی که پروردگارش را خواند (و گفت: پروردگارا!) شیطان مرا به رنج و عذاب افکنده است. (41) (آیه 41 سوره محمد (ص) )

جمعی را هدایت کرده; و جمعی که (شایستگی نداشته، گمراهی بر آنها مسلم شده است.) آنها کسانی هستند که شیاطین را به جای خداوند، اولیای خود انتخاب کردند; و گمان میکنند هدایت یافته‏اند! (30) *(آیه 30 سوره اعراف)

فرمود: «برو! هر کس از آنان، از تو( شیطان) تبعیّت کند، جهنم کیفر شماست، کیفری است فراوان! (63) هر کدام از آنها را که می توانی، با صدایت تحریک کن! (*شیطان چوپان گله گمراهان .) و لشکر سواره وپیاده ات را بر آنها گسیل دار! و در ثروت و فرزندانشان شرکت جوی! و آنان، را با وعده‏ها سرگرم کن! ولی شیطان! جز فریب و دروغش وعده‏ای به آنها نمی‏دهد!» (64) (اما بدان) تو هرگز سلطه ای بر بندگان من، نخواهی یافت و آنها هیچگاه به دام تو گرفتار نمی‏شوند!» همین قدر کافی است که پروردگارت حافظ آنها باشد.» (65) آیه 63تا65 سوره اسراء آیا ندیدی که ما شیاطین را بسوی کافران فرستادیم تا آنان، را شدیدا تحریک کنند؟! (83) پس درباره آنان، شتاب مکن; ما آنها! و اعمالشان را به دقت شماره می‏کنیم. (84) (آیه 83تا84 سوره مریم)

 نجوا تنها از سوی شیطان است; می‏خواهد با آن مؤمنان غمگین شوند; ولی نمی تواندهیچگونه ضرری به آنها برساند جز بفرمان خدا; پس مؤمنان تنها بر خدا توکل کنند! (10) (آیه 10 سوره مجادله )

کار آنها ( همه انسانهایی که تحت تاثیر شیطان قرار گرفته اند ) همچون شیطان است که به انسان گفت: «کافر شو (تا مشکلات) تو را حل کنم!» اما هنگامی که کافر شد گفت: «من از تو بیزارم، من از خداوندی که پروردگار عالمیان است بیم دارم!» (16) * با طناب پوسیده شیطان به چاه نروید. (آیه 16 سوره حشر )

ای فرزندان آدم! شیطان شما را نفریبد، آن گونه که پدر و مادر شما را از بهشت بیرون کرد، و لباسشان را از تنشان بیرون ساخت تا عورتشان را به آنها نشان دهد! چه این که، او وهمکارانش شما را میبینند از جایی که شما آنها را نمی‏بینید! (اما بدانید) ما شیاطین را اولیای کسانی قرار دادیم که ایمان نمی‏آورند (27) (آیه 27 سوره اعراف)

 ای کسانی که ایمان آورده‏اید از گامهای شیطان پیروی نکنید! هر کس پیروگامهای شیطان شود (گمراهش می‏سازد؟! زیرا) او به فحشا و منکر فرمان میدهد و اگر فضل و رحمت الهی بر شمانبود، هرگز احدی از شما پاک نمی‏شد! ولی خداوند هر که را بخواهد تزکیه می‏کند، و خدا شنوا و داناست! (21) (آیه 21 سوره نور )

ما طایفه «عاد» و «ثمود» را نیز (هلاک کردیم)، و مساکن (ویران شده) آنان، برای شما آشکار است; شیطان اعمالشان را برای آنان، آراسته بود، از این رو آنان، را از راه (خدا) بازداشت در حالی که بینا بودند. (38) (آیه 38 سوره عنکبوت)

 و از آنچه نام خدا بر آن برده نشده‏ نخورید! این کار گناه است; و شیاطین به دوستان خود مطالبی مخفیانه القاء می‏کنند!» تا با شما به مجادله برخیزند; اگر از آنها اطاعت کنید، شما هم مشرک خواهید بود! (121) ( آیه 121 سوره انعام )

و شیطان! هنگامی که کار تمام می‏شود، میگوید ; «خداوند به شما وعده حق داد; و من به شما وعده (باطل) دادم، و تخلف کردم! من بر شما تسلطی نداشتم، جز اینکه، دعوتتان کردم و شما دعوت مرا پذیرفتید! بنابر این ، مرا سرزنش، نکنید; خود را سرزنش ، کنید! نه من فریادرس شما هستم، و نه شما فریادرس من! من نسبت به شرک شما درباره خود، که از قبل داشتید، (و اطاعت مرا هم ردیف اطاعت خدا قرار دادید) بیزارم!» و کافرم!» مسلماً ستمکاران عذاب دردناکی دارند! (22)   (آیه22  سوره ابراهیم)

 کسانی که بعد از روشن شدن هدایت برای آنها، پشت به حق کردند، شیطان اعمال زشتشان را در نظرشان زینت داده و آنان را با آرزوهای طولانی فریفته است! (25) (آیه 25 سوره محمد(ص))


[ جمعه 89/7/23 ] [ 7:45 صبح ] [ علی فغانی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره استاد فغانی

مدیر وبلاگ : علی فغانی[467]
نویسندگان وبلاگ :
محمد مهدی فغانی[208]
محمدرضا محمدی[167]
رضا اشرفی[66]
مهدی احمدی[71]

علی فغانی هستم بچه خاک پاک ایران اسلامی عشق آباد طبس از توابع استان یزد . به ورزشهای رزمی علاقه دارم مربی ممتاز ملی ( کیو کوشین وآشی هارا کاراته) ودان 6 آشی هارا ، دان 5 کیوکو شین کاراته هستم. دنیا را دار مبارزه می دانم مبارزه با .... به عرض زندگی فکر می کنم نه به طول آن. عشق به همسر وفرزندانم دارم دین قرآن کریم ،ولایت ووطنم را با تمام وجودم دوست دارم .
آمار بازدید

 

بازدید امروز: 36
بازدید دیروز: 70
کل بازدیدها: 1466365
ابزار جستجو



در این وبلاگ
در کل اینترنت
تقدیم به روح پاک استاد