سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Live Traffic Feed

بسم الله الرّحمن الرّحیم

 ما شما را آفریدیم; سپیده دم صورت بندی کردیم; بعد به فرشتگان، گفتیم: «برای آدم خضوع کنید! » آنهاهمه سجده‏کردند; جز ابلیس که از سجده‏کنندگان نبود. (11) (خداوند به او) فرمود: «در آن هنگام که به تو فرمان دادم، چه چیز تو را مانع شد که سجده کنی؟» گفت: «من از او بهترم مرا از آتش آفریده‏ای و او را از گل!» (12) گفت: «از آن (مقام و مرتبه ات) فرود آی! تو حق نداری در آن (مقام و مرتبه) تکبر کنی! بیرون رو، که تو از افراد پست و کوچکی! (13) گفت: «مرا تا روزی که (مردم) برانگیخته می‏شوند مهلت ده (و زنده; بگذار!)» (14) فرمود: «تو از مهلت داده شدگانی!» (15) (آیه 11تا 15سوره اعراف)

 گفت: «اکنون که مرا گمراه ساختی ! من بر سر راه مستقیم تو، در برابر آنهاکمین می کنم! (16) سپس از پیش رو و از پشت سر و از طرف راست و از طرف چپ آنها به سراغشان می روم وبیشتر آنها را شکرگزار نخواهی یافت!» (17) فرمود: «از آن (مقام)، با ننگ و عار و خواری، بیرون رو! و سوگند یاد می‏کنم; که هر کس از آنها از تو پیروی کند، جهنم را از شما همگی پر می‏کنم، (18) و ای آدم! تو و همسرت در بهشت، ساکن شوید! و از هر جا که خواستید، بخورید! اما به این درخت نزدیک نشوید، که از ستمکاران خواهید بود!» (19) سپس شیطان آن دو را وسوسه کرد، تا آنچه راکه از اندامشان پنهان بود، آشکار سازد؟!» و گفت: پروردگارتان شما را از این درخت نهی نکرده مگر بخاطر اینکه، اگر از آن بخورید، فرشته خواهید شد، یا جاودانه در بهشت خواهید ماند!» (20) (آیه 17تا 20سوره اعراف)

و برای آنها سوگند یاد کرد که من برای شما از خیرخواهانم. (21) و به این ترتیب، آنها را با فریب (از مقامشان) فرودآورد. و هنگامی که از آن درخت چشیدند، اندامشان (عورتشان) برآنهاآشکار شد; و شروع کردند به قرار دادن برگهای (درختان بهشتی) بر خود، تا آن را بپوشانند. و پروردگارشان آنها را ندا داد که: «آیا شما را از آن درخت نهی نکردم؟! ونگفتم که شیطان برای شما دشمن آشکاری است(22) (آیه 21تا 22سوره اعراف)

 و (یاد کن) هنگامی را که به فرشتگان، گفتیم: «برای آدم سجده‏ و خضوع کنید!» همگی سجده کردند؛ جز ابلیس که سر باز زد، و تکبر ورزید، (و به خاطر نافرمانی و تکبرش) از کافران شد. (34) و گفتیم: «ای آدم! تو با همسرت در بهشت، سکونت کن؛ و از (نعمت‌های) آن ، از هر جا می‏خواهید گوارا بخورید؛ (اما) نزدیک این درخت نشوید؛ که از ستمگران، خواهید شد. (35) پس شیطان موجب لغزش آنها از بهشت شد؛ و آنان را از آنچه‌ در آن بودند، بیرون کرد. و (در این هنگام) به آنها! گفتیم: «همگی (به زمین) فرود آیید! در حالی که بعضی دشمن دیگری خواهید بود. و برای شما در زمین تا مدت معینی قرارگاه و وسیله بهره‏ برداری خواهد کرد.» (36) ( 34 تا 36 سوره بقره )

و اینکه، سفیه ما (ابلیس) درباره خداوند سخنان ناروا می‏گفت (4) و اینکه ، ما گمان می‏کردیم. که انس و جن هرگز بر خدا دروغ نمی بندند. (5) و اینکه، مردانی از بشر به مردانی از جن پناه میبرند. و آنها سبب، افزایش گمراهی و طغیانشان می شدند; (6) آیه 4 تا 6 سوره جن (به یاد آورید) زمانی را که به فرشتگان، گفتیم: «برای آدم سجده‏ کنید!» آنهاهمگی ‏سجده‏ کردند، جز ابلیس که گفت: «آیا برای کسی سجده‏ کنم که او را از خاک آفریده‏اند؟! (61) (سپس) گفت: «به من بگو، این کسی را که بر من برتری داده‏ای. (به چه دلیل بوده است؟ اگر مرا تا روز قیامت! زنده; بگذاری، همه فرزندانش را، جز عده کمی، گمراه و ریشه‏کن خواهم ساخت. (62) (آیه 61تا62 سوره اسراء)

هنگامی که قرآن می خوانی از شر شیطان مطرود، به خدا پناه بر! (98) چرا که او، بر کسانی که ایمان دارند و بر پروردگارشان توکل می‏کنند تسلطی ندارد. (99) تسلط او تنها بر کسانی است که او را به سرپرستی خود برگزیده اندو آنها که نسبت به او (خدا) شرک می‏ورزند (و فرمان شیطان را به جای فرمان خدا)، گردن می‏نهند(100) (آیه 98تا100 سوره نحل)

 * حدیث :(اگر شیاطین در اطراف دلهای فرزندان آدم دور نمی زدند ، آنها می توانستند ملکوت وباطن آ سمانها را بنگرند ) *‌ باید ذکر را به فکر وفکر را به یک حالت درونی تبدیل کنیم وهنگام خواندن هر آیه از اینکه وسوسه های شیطان مانعی میان ما وکلام حیاتبخش او ایجاد کند ، به خدا پناه بریم.


[ پنج شنبه 89/7/22 ] [ 10:3 عصر ] [ علی فغانی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره استاد فغانی

مدیر وبلاگ : علی فغانی[467]
نویسندگان وبلاگ :
محمد مهدی فغانی[208]
محمدرضا محمدی[167]
رضا اشرفی[66]
مهدی احمدی[71]

علی فغانی هستم بچه خاک پاک ایران اسلامی عشق آباد طبس از توابع استان یزد . به ورزشهای رزمی علاقه دارم مربی ممتاز ملی ( کیو کوشین وآشی هارا کاراته) ودان 6 آشی هارا ، دان 5 کیوکو شین کاراته هستم. دنیا را دار مبارزه می دانم مبارزه با .... به عرض زندگی فکر می کنم نه به طول آن. عشق به همسر وفرزندانم دارم دین قرآن کریم ،ولایت ووطنم را با تمام وجودم دوست دارم .
آمار بازدید

 

بازدید امروز: 79
بازدید دیروز: 70
کل بازدیدها: 1466408
ابزار جستجو



در این وبلاگ
در کل اینترنت
تقدیم به روح پاک استاد