سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Live Traffic Feed

 محققان می گویند فواید پلی فنلها ممکن است برای برخی افراد معضلاتی بیافریند.

به گزارش ایانا از ساینس دیلی (Science Daily)، محققان دانشگاه پن اعلام کردند: خوردن برخی پلی فنلها باعث کاهش جذب آهن در بدن و افزایش ابتلا به بیماری کمبود آهن می شوند.

دکتر هان (Han)، استادیار تغذیه دانشگاه پن گفت: پلی فنلها به سبب تاثیرات سودمندشان برای سلامت انسان و پیشگیری از ابتلا به سرطان و بهبود متابولیسم استخوان و تراکم عناصر معدنی آن مورد توجه هستند. اما کمتر کسی به تاثیرات آنها بر جذب عناصر غذایی توجه کرده است.

محققان در پژوهش خود به بررسی تاثیرات خوردن عصاره هسته انگور و اپی گالو کاتچین گالات (EGCG) موجود در چای سبز پرداختند. آنها از سلولهای روده (که جذب آهن در آن­جا انجام می شود) به منظور ارزیابی اثر پلی فنلها استفاده کردند و متوجه شدند این پلی فنلها به آهن در سلولهای روده می چسبند و کپلکس غیر قابل انتقالی تشکیل می دهند. این کمپلکس آهن – پلی فنل نمی تواند وارد جریان خون شود، بلکه از راه مدفوع (موقعی که سلولها جایگزین می شوند) از بدن خارج می شود.

آهن برای حمل اکسیژن از ریه­ها به سراسر بدن و بسیاری از دیگر فعالیتهای سلولی ضروری است. افرادی که در خطر کمبود آهن قرار دارند، با خوردن مقدار زیادی عصاره هسته انگور یا EGCG بیشتر در خطر مذکور قرار می گیرند.

کمبود آهن یکی از رایج­ترین موارد کمبود عناصر در جهان به ویژه در کشورهای در حال توسعه است که در آنها گوشت به قدر کافی مصرف نمی شود. افرادی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند (زنان باردار و خردسالان) باید از نوع پلی فنل مصرفی خود آگاه باشند.

دکتر هان و همکارانش متوجه شدند آهن به شکل هم (Heme) در گوشت قرمز، مرغ و ماهی پیدا می شود. سال گذشته، آنها پژوهش دیگری با آهن غیر هم (non-heme) که در گیاهان یافت می شود، انجام دادند.

در کشورهای غربی، عصاره هسته انگور و EGCG به شکل قطره به فروش می رسد.

محققان پیشنهاد کردند روی برچسب این محصولات، نکات فوق را برای آگاهی مصرف کنندگان درج کنند./


[ سه شنبه 89/7/13 ] [ 7:37 عصر ] [ علی فغانی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره استاد فغانی

مدیر وبلاگ : علی فغانی[467]
نویسندگان وبلاگ :
محمد مهدی فغانی[208]
محمدرضا محمدی[167]
رضا اشرفی[66]
مهدی احمدی[71]

علی فغانی هستم بچه خاک پاک ایران اسلامی عشق آباد طبس از توابع استان یزد . به ورزشهای رزمی علاقه دارم مربی ممتاز ملی ( کیو کوشین وآشی هارا کاراته) ودان 6 آشی هارا ، دان 5 کیوکو شین کاراته هستم. دنیا را دار مبارزه می دانم مبارزه با .... به عرض زندگی فکر می کنم نه به طول آن. عشق به همسر وفرزندانم دارم دین قرآن کریم ،ولایت ووطنم را با تمام وجودم دوست دارم .
آمار بازدید

 

بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 93
کل بازدیدها: 1467640
ابزار جستجو



در این وبلاگ
در کل اینترنت
تقدیم به روح پاک استاد