سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Live Traffic Feed

 محققان انگلیسی می­گویند کلم بروکلی برای مقابله با پوکی استخوان موثر است.

به گزارش ایانا و به نقل از ساینس دیلی (Science Daily)، تحقیقات آزمایشگاهی در انگلستان از کشف ترکیبی در بروکلی موسوم به سولفورفن (sulforphane) خبر می دهد که سد راه آنزیمهای موثر در ایجاد پوکی استخوان می شود.

قبلا بروکلی در کاهش خطر سرطان تاثیرگذار ملاحظه شده بود، اما تاثیر آن بر چنین عارضه ای برای اولین بار آشکار می شود.

سولفورفن، ترکیبی فعال زیستی است که در سبزیجات خانواده کلم به ویژه کلم بروکلی پیدا می شود. خوردن بروکلی باعث بالا رفتن این ترکیب در خون می شود. اما دانشمندان هنوز نمی دانند هرگاه این ترکیب به قدر کافی به مفاصل برسد، اثربخش واقع می شود یا خیر.

پوکی استخوان از مهمترین علل ناتوانی در انگلستان است که شش میلیون نفر را دچار کرده است. یک بیماری است که مفاصل را به تدریج می فرساید و باعث درد شدید دستها، پاها، ستون فقرات و زانوها در سالمندان می شود. هیچ درمان موثری جز تسکین درد ندارد.

پرفسور ایان کلارک، مجری این تحقیق گفت: در انگلستان جمعیت سالمند زیاد است و باید راهبرد مناسبی برای مقابله با بیماریهای این دوره سنی و ارتقای کیفیت زندگی افراد مبتلا اتخاذ شود تا از تحمیل بار مالی این بیماری برجامعه کاسته شود./

 


[ سه شنبه 89/7/13 ] [ 7:35 عصر ] [ علی فغانی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره استاد فغانی

مدیر وبلاگ : علی فغانی[467]
نویسندگان وبلاگ :
محمد مهدی فغانی[208]
محمدرضا محمدی[167]
رضا اشرفی[66]
مهدی احمدی[71]

علی فغانی هستم بچه خاک پاک ایران اسلامی عشق آباد طبس از توابع استان یزد . به ورزشهای رزمی علاقه دارم مربی ممتاز ملی ( کیو کوشین وآشی هارا کاراته) ودان 6 آشی هارا ، دان 5 کیوکو شین کاراته هستم. دنیا را دار مبارزه می دانم مبارزه با .... به عرض زندگی فکر می کنم نه به طول آن. عشق به همسر وفرزندانم دارم دین قرآن کریم ،ولایت ووطنم را با تمام وجودم دوست دارم .
آمار بازدید

 

بازدید امروز: 13
بازدید دیروز: 93
کل بازدیدها: 1467640
ابزار جستجو



در این وبلاگ
در کل اینترنت
تقدیم به روح پاک استاد