سفارش تبلیغ
صبا ویژن
Live Traffic Feed

«بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پرثمرى است که شکوفه هاى آن بوى بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق مى دهد. بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامى است که پیروانش بر گلدسته هاى رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده اند. بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامى است که تربیت یافتگان آن، نام و نشان در گمنامى و بى نشانى گرفته اند. بسیج لشکر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضا نموده اند.»خالصانه ترین تبریکات خود را به بسیجیان مخلص وخادمان شیفته خدمت نه تشنه قدرت تقدیم می نمایم.


[ یکشنبه 89/9/7 ] [ 10:19 عصر ] [ علی فغانی ]

بصیرت یعنی آگاهی ،قابلیت پیدا کردن تشخیص خوب از بد، سیاه از سفید ،بصیرت یعنی کسب قابلیت ، تفکر همراه با تمرین حضور آگاهانه در صحنه های تربیتی ، اخلاقی ،سیاسی و... بصیرت یعنی احساس زنده بودن در فضای سیاسی وپرهیز از بنده بودن وکورکورانه پیروی کردن وگوسفند وار تبعیت کردن . به برکت وجود بنیان گزار انقلاب اسلامی ایران  رحمت الله علیه وولایت رهبر عزیزمان حضرت آیت الله خامنه ای وآگاهی میلیونی ملت ایران وجوانان این مرز وبوم  به بهترین وجه ممکن در مقاطعی بصیرت را تمرین کردیم . ما باید یاد بگیریم هنر آنرا داشته باشیم که معاند را به مخالف ومخالف را به موافق تبدیل نمایم . متاسفانه پاک کردن صورت مسئله مشکلی را حل نخواهد کرد واین ابتدایی ترین تصمیم بچگانه ای است که هر فرد یا روشنفکر خواهد گرفت .

حضور ما در هر صحنه اعم از فرهنگی، اخلاقی ، سیاسی ، مذهبی و... آنگاه ارزشمند است که یاد بگیریم سعه صدر داشته باشیم یاد بگیریم که می خواهیم در تعالی مردممان وکشورمان مؤثر باشیم ویاد بگیریم که برای حضور مؤثر باید تمرین کنیم تا تحمل نظر مخالف خودمان را حتی در روابط بین فردی داشته باشیم. با چشمان بسته نمی شود راه را پیدا کرد با چشمان بسته نمی توان مبارزه کرد با چشمان بسته نمی شود خوب وبد را تشخیص داد .به قول ضرب المثل معروف: ((دشمن دانا بلندت می کند / برزمینت می زند نادان دوست)) جهل ونادانی نسب به مسائل اجتماعی ، سیاسی ، اخلاقی وتربیتی وبعضا بی تفاوتی از عناصر اصلی تخریب بصیرت ویا به بیراهه بردن جوانان است.


[ جمعه 89/9/5 ] [ 9:48 صبح ] [ علی فغانی ]

«غدیر» در زبان عربی به معنی گودال و «خم» نام محلی نزدیک منطقة «جحفه» است. که در آن روزگار چشمه‌ای روان و درختانی کهنسال داشت. به دلیل موقعیت سوق الجیشی «غدیر خم» حاجیان شهرها و سرزمین‌های مختلف عربستان پس از انجام مناسک حج و هنگام بازگشت به شهر و دیارشان در این منطقه از هم جدا می شدند. آنچه نام این محل را در تاریخ اسلام مهم و به یادماندنی کرده است به سال دهم هجری و تصمیم  پیامبر اسلام (ص) برای زیارت خانه خدا و به جا آوردن مراسم حج و اعلام ایشان مبنی بر اینکه امسال آخرین حج ایشان خواهد بود، برمی‌گردد. لذا مردم شهرها و مناطق مختلف عربستان به وسیله قاصدانی از این امر مطلع شدند.
در پی این فراخوان پیامبر اسلام(ص) با اجتماع عظیمی از مردم، مدینه را به قصد مکه ترک فرمودند. اجتماع باشکوهی از مسلمانان آن سال در مراسم حج شرکت کردند؛ که آن سال حجه الوداع پیامبر(ص) بود. پس از پایان مراسم حج پیامبر(ص) دستور دادند که حجاج باید حرکت کنند تا در غدیر خم حاضر باشند. همچنین پیامبر به 12 هزار نفر از حجاج یمن – که مسیرشان متفاوت بود – دستور دادند همراه حجاج به غدیر خم بیایند. در مسیر بازگشت حجاج، جبرئیل بر پیامبر وارد و این آیه را نازل کرد: «هان! ای پیامبر! آنچه را که از سوی پروردگارت به تو نازل شده است تبلیغ کن و اگر چنان نکنی پیام رسالت را انجام نداده ای و خداوند تو را از مردم حفظ می فرماید.» ( سوره مائده، آیه 67 )
در پی ابلاغ این دستور پیامبر دستور توقف کاروان حجاج را در منطقه غدیر خم دادند و امر فرمودند کسانی که جلوتر هستند بازگردند و کسانی که عقب مانده اند به اجتماع حجاج در غدیر خم برسند. اجتماعی که تعداد آن را بین نود تا صد و بیست هزار نفر ذکر کرده‌اند. پیامبر اسلام (ص) در آن روز گرم سوزان بر بالای منبری از جهاز شتران در حالی که حضرت علی (ع) در کنار ایشان قرار داشت خطبه ای ایراد فرمودند. پیامبر(ص) در این خطبه با ستایش و حمد خدا شروع و حدیث ثقلین را بیان فرمودند سپس در حالی که دست حضرت علی (ع) را بلند نمودند تا همه مردم ایشان را درکنار رسول خدا مشاهده نمایند، از مردم پرسیدند: «ای مردم آیا من از خود شما بر شما اولی و مقدم‌ نیستم؟» مردم پاسخ دادند: «بله ای رسول خدا.» حضرت در ادامه فرمودند: « خداوند ولی من است و من ولی مؤمنین هستم و من نسبت به آنان از خودشان اولی و مقدم می باشم.» آنگاه فرمودند: «پس هر کس که من مولای او هستم علی مولای اوست.» سه بار این جمله را بیان کردند و فرمودند: « خداوندا، دوست بدار و سرپرستی کن، هر کسی که علی را دوست و سرپرست خود بداند و دشمن بدار هر کسی که او را دشمن دارد و یاری نما هر کسی که او را یاری می نماید و به حال خود رها کن، هر کس که او را وا می گذارد.» پس خطاب به حجاج فرمودند: «ای مردم حاضرین به غایبین این پیام را برسانند.» هنوز اجتماع متفرق نشده بود که بار دیگر جبرئیل بر پیامبر وارد و این آیه را نازل کرد: «امروز دین شما را به کمال رساندم و نعمتم را بر شما تمام کردم و دین اسلام را بر شما پسندیدم.» ( سوره مائده، آیه 3 )
سپس پیامبر دستور داد که مردم با حضرت علی (ع) بیعت کنند. مردم دسته دسته به خیمه پیامبر(ص) که حضرت علی (ع)  در آن بود وارد و با حضرت علی(ع) بیعت کردند و به ایشان تبریک می‌گفتند. ابوبکر، عمر، طلحه و زبیر جزو اولین بیعت کنندگان بودند و عمر، خطاب به حضرت علی (ع) گفت: «بر تو گوارا باد ای پسر ابی طالب، تو مولای من و مولای هر مرد و زن با ایمان گشتی.» مراسم بیعت با حضرت علی (ع) سه روز به طول انجامید. حسان بن ثابت انصاری در آن روز دربارة این انتخاب و امامت و جانشینی حضرت علی (ع) ابیاتی را سرود.
حدیث غدیر توسط 110 تن از صحابه مثل ابوبکر، عمر، عثمان، عمار یاسر، ام سلمه، ابوهریره، سلمان، زبیر، زیدبن ارقم، ابوذر، عباس بن عبدالمطلب، جابر عبدالله انصاری و 83 تن از تابعین مثل سعید بن جبیر و عمربن عبدالعزیز نقل شده است. پس از تابعین نیز 360 تن از محدثان، حدیث غدیررا در آثار خویش نقل نموده اند که سه تن از آنان صاحبان «صحاح سته» ( ششگانه ) هستند.
علمای شیعه همگی غدیر را حدیثی متواتر دانسته اند. مورخی مثل یعقوبی که اولین کتاب تاریخ عمومی را در جهان اسلام نوشته نیز واقعه غدیر را ذکر کرده است. همچنین مورخانی مثل محمد بن جریر طبری، ابن اثیر، سیوطی، شهرستانی، ابونعیم اصفهانی این واقعه را بیان کرده اند و حتی برخی از آنان کتاب های مستقل در باب غدیر تألیف کرده‌اند مثل «الولایه فی طرق حدیث الغدیر»  اثر محمد بن جریر طبری.
عید غدیر خم بزرگترین عید در نزد ائمه (ع) و شیعیان آنان بوده است و در طول تاریخ همواره آن را گرامی داشته‌اند.
«در کتاب ثوب الاعمال شیخ صدوق باسندش به حسن بن راشد آمده که گفته است: به امام صادق (ع) گفتم: آیا برای مؤمنان عید دیگری جز جمعه و فطر و قربان وجود دارد؟ فرمودند: آری. روزی و عیدی که از همه بزرگتر است و آن روزی است که امیر المؤمنین علی (ع) را بر پا داشتند و رسول خدا (ص) پیمان ولایت او را بر عهده زن و مرد مسلمان در محل غدیر خم نهاد، پرسیدم کدام روز هفته بوده است؟ فرمودند: روز در سال ها تغییر می کند، آن روز، روز هجدهم ذی الحجه است....»
منابع:
1- قرآن
2- دایره المعارف تشیع، جلد ششم، تهران: نشر شهید محبی، 1376.
3- دشتی، محمد، جایگاه غدیر، قم: مؤسسه فرهنگی تحقیقاتی امیرالمؤمنین (ع)، 1380. 
4- دوانی،علی، غدیر خم: حدیث ولایت، تهران: نشر مطهر، 1383.
5- رضوانی، علی اصغر، غدیر شناسی و پاسخ به شبهات، قم: مسجد مقدس صاحب الزمان ( جمکران )، 1384.


[ پنج شنبه 89/9/4 ] [ 11:49 عصر ] [ علی فغانی ]

با سلام وعرض ادب ، عزیزان در دنیا مدیریت زمان بالاترین ارزش را دارد. وآنهایی که بجایی رسیده اند قدر این گوهر گرانقدر را دانسته اند و همچنین آنها براین باورند که نگاهشان به انسان فکور ، خلاق ، توانمند وآزاد از نظر فکر واندیشه توانسته است آنهارا با همین نگاه به بالاترین رتبه اقتصادی واجتماعی و.... سوق دهد.

وما نیز براین باوریم که دین اسلام خصوصا مذهب ما شیعه بالاترین ارزش را برای انسان قائل شده است وبه نوعی خداوند تبارک وتعالی نیز هدیه انتخاب را به انسان عطا نمود تا خود انتخاب نماید که به اعلی علین برود یا اسفل السافلین وهمچنین بر این باوریم که پیامبر عظیم الشان ما که کامل کننده وحامل مکارم اخلاق بود نعمتی است که خداوند به ما ارزانی داشت. تا با این تفکر نسبت به سرنوشت خویش بیندیشیم ودر اصلاح جامعه بهتر تلاش کنیم. بهترین تاریخ وارزشهای والای انسانی را داریم . قرآنی داریم که نسخه انسان سازی است وبا تاکید بر گوهر گرانبهای تفکر که بارها در قرآن به این مهم اشاره شده است.

سؤالی دارم برای شما دوستان چرا اسرار براین است که در حال حاضر در بهترین وایده آل ترین شرایط هستیم ؟واگر واقعا این باور پا برجا بماند چه رخ خواهد داد ؟.مگر نه اینکه انسان تعالی طلب است مگر نه اینکه انسانهای آزاد اندیش همیشه به فکر مدینه فاضله بوده اند.هر چند که رسیدن به آن بس مشکل باشد.

چرا به انسانها باید به دیده معصوم نگاه کنیم ؟ چرا هر تصمیمی را برترین وبهتری تصمیم می دانیم ؟ حال آنکه می دانیم همه انسانها ممکن الخطا هستند وهر آن در معرض خطا وگناه وآیا نشنیدید وصیت آن پیر فرزانه وبنیانگذار انقلاب اسلامی را که فرمودند حال افراد ملاک عمل است نه گذشته آنها .

واقعا اگر نگاهی به تاریخ انقلاب بیاندازیم .خواهیم دید که در هر دوره همان افرادی که بعضا طرفداران ومریدانشان جانشان را برایشان می دادند در مقطعی آب به آسیاب دشمن می ریختند. چرا اسرار بر فکر نکردن ونظر ندادن است؟ چرا با هر حرفی از ولایت خرج کنیم ؟ آیا واقعا این گوهر ارزشمند آنقدر کم ارزش شده که در کوچه وخیابان باید مثل بدل فروشها بساط آن را پهن کنیم.

چرا مولایمان ولیمان اصرار بر تاسیس کرس های آزاد اندیشی دارد ؟ وچرا تا کنون هیچ کس جرات واسرار بر این فریضه وتکلیف ولایی را به خود نداده است وهمیشه با حرف حدیث همراه بوده است؟ دوست دارم عزیزانی که با عینک بدبینی به تفکرات ونظرات مطروحه نگاه می کنند کمی کمک کنند تا ما نیز روشن شویم.

باز هم از کمی رک گویی وبیان موضوع عذر خواهی می کنم .

وبا تاکید بر این مهم که انقلاب وایران اسلامی ، رهبر وولیمان را دوست دارم وبه همه خدمت گزاران به این ملت احترام می گزارم  ودوستشان دارم ولی بر خود فرض ولازم می دانم که نسبت به سرنوشت خود وکشورم وملتم حساس باشم چرا که سفارش دینی وولایی است.

 

 


[ چهارشنبه 89/9/3 ] [ 9:14 عصر ] [ علی فغانی ]

با سلام وعرض ادب خدمت تمامی دوستان مطالب وانتقاداتی را داشتم نسبت به وضع موجود وپیشنهاداتی در این زمینه ، متاسفانه بدلیل برداشت منفی بعضی از دوستان خوب احساس کردم در شرایط فعلی حرف نزنم بهتر است شاید زمانی فضا ظرفیت پذیرش این مباحث را داشت بدلیل اینکه خودم را ولایی می دانم وحاضر نیستم تحت تاثیر این نظرات این ارزش را بازیچه قرار دهم مطالب مندرجه در وبلاگم را حذف نمودم تا عزیزانی که سوء نظری داشتند بدانند که ارزش مولایمان بیش از بیان چند مطلب است هرچند به  حق باشد .

واما توسعه ای به دوستان منتقد درج اینگونه مباحث بیائید تمرین بزرگ شدن را انجام دهیم ، بیائید تا تمرین آزاد اندیشی را داشته باشیم وخودمان را در پیچ وخم تعصبات کور قرار ندهیم بیائید تا بتوانیم راه درست را انتخاب کنیم .

خیلی خوب است که بدانیم تنها با  تمرینات بزرگ می توان کار بزرگ انجام داد . چرا ما نباید فکر کنیم ؟ چرا ما نباید نظر بدهیم ؟ چرا وتا کی باید تحت تاثیر فضای مسموم انتخابات قبلی هر گفته ای با برچسبهای مختلف پاسخ دهیم.

به احترام عزیزانی که دوستشان دارم مطالب درج شده را حذف نمودم فقط از باب ارادت که بدانید در شرایط فعلی از این حق خود گذشتم انشاءالله آنگونه باشد که شما می گوئید.


[ چهارشنبه 89/9/3 ] [ 6:12 عصر ] [ علی فغانی ]

سپاس خدای را که فضیلتِ این روز را به ما شناسانید و حرمت آن را بما فهمانید، و با معرفتِ آن به ما شرافت داد.

خداوندا، ما ندایِ منادیِ ایمان را اجابت کردیم. که آن منادی پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم بود و ندایِ او ولایت بود.

 خدایا، تو را شکر که بعد از پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم ما را به امامان علیهم السلام هدایت کردی که مایه کمال دین و تمام نعمت بودند، و با این هدایت اسلام را به عنوان دین برای ما پسندیدی.

 خدایا ما تابع پیامبر و امیرالمؤمنین علیهماالسلام هستیم، و به جِبت و طاغوت و بُت های چهارگانه و پیروان آنها کفر می ورزیم، و از هر کس که از اول تا آخر روزگار، آنان را دوست بدارد بیزاریم. خدایا، ما را با امامانمان محشور فرما.

خدایا، ما از هر کس که با امامان روی جنگ داشته باشد، بیزاریم.

 خدایا، این روزی که ما را به آن گرامی داشته ای مبارک فرما، و ما را در ولایت ثابت قدم بدار، و ایمانِ ما را ناپایدار مخواه و ما را از کسانی قرار ده که از دعوت کنندگان به دوزخ بیزارند.

خدایا، ما را توفیقِ همراهی با حضرت مهدی علیه السلام و حضور در تحت لوایش عنایت فرما.


[ چهارشنبه 89/9/3 ] [ 11:9 صبح ] [ علی فغانی ]
<      1   2      
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره استاد فغانی

مدیر وبلاگ : علی فغانی[467]
نویسندگان وبلاگ :
محمد مهدی فغانی[208]
محمدرضا محمدی[167]
رضا اشرفی[66]
مهدی احمدی[71]

علی فغانی هستم بچه خاک پاک ایران اسلامی عشق آباد طبس از توابع استان یزد . به ورزشهای رزمی علاقه دارم مربی ممتاز ملی ( کیو کوشین وآشی هارا کاراته) ودان 6 آشی هارا ، دان 5 کیوکو شین کاراته هستم. دنیا را دار مبارزه می دانم مبارزه با .... به عرض زندگی فکر می کنم نه به طول آن. عشق به همسر وفرزندانم دارم دین قرآن کریم ،ولایت ووطنم را با تمام وجودم دوست دارم .
آمار بازدید

 

بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 73
کل بازدیدها: 1467412
ابزار جستجو



در این وبلاگ
در کل اینترنت
تقدیم به روح پاک استاد